GM - jednak nie sprzedajemy Opla!

"Ogólnoświatowy kryzys", słaba sprzedaż aut, czy też ogromne problemy z zarządzaniem firmą - to kilka powodów, dla których koncern General Motors chciał pozbyć się swojej najważniejszej europejskiej marki.

Opel-GM
Opel-GM
Bartosz Pokrzywiński

04.11.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:52

Chętnych na Opla nie brakowało, ostatecznie wygrała Magna. Co teraz? GM zmienił zdanie!

"Ogólnoświatowy kryzys", słaba sprzedaż aut, czy też ogromne problemy z zarządzaniem firmą - to kilka powodów, dla których koncern General Motors chciał pozbyć się swojej najważniejszej europejskiej marki.

Chętnych na Opla nie brakowało, ostatecznie wygrała Magna. Co teraz? GM zmienił zdanie!

Wszystko rozpoczęło się w maju, na niewiele przed tym jak gigant złożył wniosek o uznanie bankructwa. Okazało się wówczas, że jedynym sposobem na ratowanie koncernu jest wielka i kosztowna restrukturyzacja. Włodarze General Motors postanowili jednak sprzedać Opla, o zakup którego wraz z Magną starał się jeszcze Fiat.

Wczoraj jednak szef koncernu Fritz Henderson powiedział, że GM wycofuje się z wcześniejszych ustaleń i nie sprzedaje europejskiej marki. Co więcej, firma zainwestuje w jej restrukturyzację około 3 miliardy euro. Fritz przyznaje, że w ciągu kilku ostatnich miesięcy kondycja europejskich interesów koncernu znacznie się polepszyła dając firmie znak, że wszystko da się jeszcze naprawić.

Jesteśmy wdzięczni niemieckiemu rządowi oraz Unii Europejskiej za wsparcie i pomoc - powiedział Fritz. Co na to wszystko Magna?

Austriacko-Kanadyjska firma z Rosyjskim wsparciem finansowym w swoim oświadczeniu podała do wiadomości, że rozumie decyzję General Motors i będzie wspierała koncern w procesie restrukturyzacji tak ważnej europejskiej marki.

Myślicie, że Opel faktycznie zyska na tym wszystkim?

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)