GITD chce kolczatek i broni palnej

Mówi się, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Przysłowie znajduje potwierdzenie w działaniach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Szef GITD Tomasz Połeć złożył wniosek o przyznanie inspektorom znacznie większych uprawnień, niż mieli do tej pory.

Marzenie GITD? (fot. plolicja.pl)Marzenie GITD? (fot. plolicja.pl)
Mariusz Zmysłowski

Mówi się, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Przysłowie znajduje potwierdzenie w działaniach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Szef GITD Tomasz Połeć złożył wniosek o przyznanie inspektorom znacznie większych uprawnień, niż mieli do tej pory.

Posłowie pracujący w sejmowej komisji spraw wewnętrznych zajmują się aktualnie ustawą, dzięki której uprawnienia wszystkich służb zostaną zebrane w jednym miejscu. Chce na tym skorzystać inspektorat. GITD złożył wniosek o przyznanie swoim pracownikom dużo szerszych uprawnień. Inspektorzy chcieliby mieć prawo do blokowania dróg za pomocą kolczatek. Najbardziej zaskakuje fakt, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego chciałby wyposażyć swoich funkcjonariuszy w broń palną.

Na szczęście posłowie od razu stwierdzili, że inspektorzy GITD nie powinni dostać takich uprawnień. Pomysł przedstawiony we wniosku spotkał się z krytyką. Były minister spraw wewnętrznych Marek Biernacki słusznie zauważył, że inspektorzy nie ścigają bandytów. Ich obowiązkiem jest kontrolowanie samochodów, a do tego nie trzeba aż takich środków.

GITD chce za wszelką cenę doścignąć policję w zakresie uprawnień. Inspektorzy w takim razie chyba o czymś zapomnieli. I nie mam tu na myśli ich właściwych obowiązków, bo o tym wiadomo nie od dziś. Stawianie takich wygórowanych oczekiwań i próba zrównania się uprawnieniami oraz zakresem obowiązków z drogówką może ostatecznie sprawić, że inspektorzy będą dublować pracę policji. A jeśli coś się niepotrzebnie powtarza, to zazwyczaj się to likwiduje.

Źródło: moto.onet

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej