GITD chce kolczatek i broni palnej

Mówi się, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Przysłowie znajduje potwierdzenie w działaniach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Szef GITD Tomasz Połeć złożył wniosek o przyznanie inspektorom znacznie większych uprawnień, niż mieli do tej pory.

Marzenie GITD? (fot. plolicja.pl)Marzenie GITD? (fot. plolicja.pl)
Mariusz Zmysłowski

Mówi się, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Przysłowie znajduje potwierdzenie w działaniach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Szef GITD Tomasz Połeć złożył wniosek o przyznanie inspektorom znacznie większych uprawnień, niż mieli do tej pory.

Posłowie pracujący w sejmowej komisji spraw wewnętrznych zajmują się aktualnie ustawą, dzięki której uprawnienia wszystkich służb zostaną zebrane w jednym miejscu. Chce na tym skorzystać inspektorat. GITD złożył wniosek o przyznanie swoim pracownikom dużo szerszych uprawnień. Inspektorzy chcieliby mieć prawo do blokowania dróg za pomocą kolczatek. Najbardziej zaskakuje fakt, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego chciałby wyposażyć swoich funkcjonariuszy w broń palną.

Na szczęście posłowie od razu stwierdzili, że inspektorzy GITD nie powinni dostać takich uprawnień. Pomysł przedstawiony we wniosku spotkał się z krytyką. Były minister spraw wewnętrznych Marek Biernacki słusznie zauważył, że inspektorzy nie ścigają bandytów. Ich obowiązkiem jest kontrolowanie samochodów, a do tego nie trzeba aż takich środków.

GITD chce za wszelką cenę doścignąć policję w zakresie uprawnień. Inspektorzy w takim razie chyba o czymś zapomnieli. I nie mam tu na myśli ich właściwych obowiązków, bo o tym wiadomo nie od dziś. Stawianie takich wygórowanych oczekiwań i próba zrównania się uprawnieniami oraz zakresem obowiązków z drogówką może ostatecznie sprawić, że inspektorzy będą dublować pracę policji. A jeśli coś się niepotrzebnie powtarza, to zazwyczaj się to likwiduje.

Źródło: moto.onet

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było