Genesis GV70 sprawdzi, jak ma się twoje dziecko. Koreańczycy znów się postarali

GV70 to kolejna propozycja Genesisa. Mniejszy odpowiednik GV80 i konkurent Audi Q5 czy BMW X3. Najnowsza propozycja z Korei ma wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces. Szczególnie gdy mowa o rynkach Azji i Ameryki.

Wygląda jak nic innego, a to duża zaleta.Wygląda jak nic innego, a to duża zaleta.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Po serii zapowiedzi i publikacji pierwszych fotografii Genesis nareszcie oficjalnie pochwalił się modelem GV70 w całej okazałości. Poznaliśmy specyfikację techniczną i szczegóły wyposażenia pozwalające stwierdzić, że auto raczej nie będzie narzekać na brak klientów. Przynajmniej wszędzie tam, gdzie rozpoznawalność marki i jej długoletnia obecność w segmencie premium nie liczą się aż tak bardzo jak w Europie.

GV70 wygląda jak pomniejszony GV80, co raczej nie jest wadą. Duża, chromowana atrapa chłodnicy, wąskie reflektory LED przedzielone poziomym pasem i podobne światła tylne to najbardziej charakterystyczne elementy projektu. Na uwagę zasługuje też stosunkowo długa maska i dynamicznie opadająca linia dachu w tylnej części. Genesis powinien wyróżniać się na tle konkurencji.

Oryginalnie jest też we wnętrzu zdominowanym przez liczne obłości. U niektórych mogą one budzić mieszane uczucia, ale trzeba przyznać, że wszystko wydaje się wykonane ze świetnych materiałów i spasowane z dbałością o najdrobniejsze detale. Wiodącą rolę gra tu wystający ekran, ale prezentuje się on dość dyskretnie. Podobnie zresztą jak cyfrowe zegary, które przybrały klasyczny kształt.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Oczywiście jak przystało na markę aspirującą do segmentu premium, wyposażenie nie rozczarowuje. Już w standardzie można liczyć na półautonomiczny system jazdy z funkcją samodzielnej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu i utrzymywaniem dystansu od poprzedzającego pojazdu. Tempomat współpracuje również z nawigacją dostosowując prędkość do zakrętów, ukształtowania terenu i ograniczeń prędkości.

Najciekawszą opcją wydają się jednak sensory umieszczone w tylnej części pojazdu pozwalające wykryć nawet najmniejsze ruchy. Genesis przedstawia tę funkcję jako przydatną rodzicom niemowlaków, pozwalającą upewnić się, że dziecko śpiące w foteliku oddycha i ma się dobrze.

O tym, że samochód powstał głównie z myślą o rynku USA, świadczą silniki. Rolę podstawowej jednostki ma pełnić 2,5-litrowa, doładowana 4-cylindrówka generująca 304 KM mocy i 422 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą propozycją będzie 3,5-litrowe V6 o mocy 380 KM i 530 Nm momentu. Obydwa warianty mają występować z 8-stopniową, automatyczną przekładnią oraz napędem na tył lub 4 koła do wyboru. Sprzedaż za oceanem wystartuje w połowie 2021 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/26] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej