Genesis GV80 debiutuje jako najbardziej luksusowy SUV z Korei

Genesis to luksusowa marka powołana do życia przez Hyundaia w 2015 roku, która świetnie radzi sobie na rodzimym koreańskim rynku, a także w Ameryce Północnej czy Rosji. Do oferowanych przez nią sedanów dołącza właśnie duży SUV, który jest nie tylko pierwszym takim pojazdem w ofercie marki, ale i najbardziej luksusowym, koreańskim przedstawicielem tego segmentu.

Luksusowe SUV-y cieszą się dużą popularnością wśród zamożnych klientów.Luksusowe SUV-y cieszą się dużą popularnością wśród zamożnych klientów.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Genesis nie narzekał na brak klientów, nawet z dotychczasową gamą składającą się wyłącznie z sedanów, lecz dopiero teraz z luksusowym SUV-em w ofercie firma powinna naprawdę rozwinąć skrzydła. Jak pokazał przykład konkurentów, ludzie kochają takie samochody. Nie zdziwimy się, jeśli GV80 szybko zostanie najpopularniejszym modelem marki.

Auto zadebiutowało właśnie w Korei Południowej i trafi do tamtejszych salonów w pierwszej kolejności. Potem ruszy sprzedaż na pozostałych rynkach, choć póki co nie uświadczymy tego modelu w Europie, jak zresztą całej marki Genesis, której nie po drodze z europejskimi klientami. Choć samochody Genesisa są dopracowane i świetnie wyposażone, nadal brakuje im odpowiedniej dozy prestiżu tak ważnego na Starym Kontynencie.

Jeśli jednak pozbędziemy się uprzedzeń, dostrzeżemy, że GV80 to kawał solidnego wozu, który może bez obaw rywalizować z Audi Q7, czy BMW X5. Design nadwozia nie każdemu przypadnie do gustu, choć istnieją mniej urodziwe SUV-y, a wnętrze to już prawdziwy majstersztyk. Nowoczesność dobrze łączy się tu z elegancją i szlachetnymi dodatkami.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Co ważne, w przeciwieństwie do większości konkurentów kokpit nie kłuje w oczy szpalerem dotykowych ekranów. Owszem, są tu aż trzy wyświetlacze, z czego największy ma przekątną 14,5 cala, ale nie stanowią one głównej atrakcji. Z ciekawszych elementów wyposażenia warto wspomnieć o systemie monitorowania jakości powietrza oraz aktywnej redukcji hałasu z wykorzystaniem pokładowego systemu audio.

W Korei GV80 zadebiutował z trzylitrowym turbodieslem o mocy 278 KM. To na razie jedyny silnik w ofercie, lecz niebawem gama powinna zostać rozbudowana także o benzyniaki, w tym 4-cylindrowe 2,5 generujące 304 KM lub topową, 3,5-litrową sześciocylindrówkę zdolną wykrzesać 380 KM. Specyfikacja będzie zapewne różnić się w zależności od konkretnego rynku.

Pierwsze egzemplarze wyjadą poza rodzimą Koreę dopiero pod koniec bieżącego roku. Wówczas powinniśmy poznać więcej szczegółów, w tym ceny. Jesteśmy ciekawi, czy uzupełnienie gamy o SUV-a sprawi, że Genesis ponownie zainteresuje się Europą. Takie auto mogłoby odnieść u nas większy sukces niż luksusowe sedany.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było