Frankfurt 2009: specjalna opona dla eko-pojazdów

Michelin ostatnio zachęcał do gry w tenisa stołowego. Tymczasem we Frankfurcie mówiono już o czymś innym. Jak wszyscy wiemy (nieoficjalnym) tematem targów w tym roku jest szeroko pojęta ekologia. Producenci motoryzacyjny prześcigają się w prezentowaniu coraz to dziwniejszych i palących jak najmniej pojazdów, dlatego też nie powinna nas dziwić postawa firmy Michelin, która jest jednym z największych na świecie producentów opon samochodowych. We Frankfurcie firma pokazała specjalną oponę, która przystosowana jest do potrzeb eko-pojazdów.

MichelinMichelin
Mateusz Gajewski

Michelin ostatnio zachęcał do gry w tenisa stołowego. Tymczasem we Frankfurcie mówiono już o czymś innym. Jak wszyscy wiemy (nieoficjalnym) tematem targów w tym roku jest szeroko pojęta ekologia. Producenci motoryzacyjny prześcigają się w prezentowaniu coraz to dziwniejszych i palących jak najmniej pojazdów, dlatego też nie powinna nas dziwić postawa firmy Michelin, która jest jednym z największych na świecie producentów opon samochodowych. We Frankfurcie firma pokazała specjalną oponę, która przystosowana jest do potrzeb eko-pojazdów.

Głównymi zaletami prezentowanego przez Michelin prototypu opony mają być niskie opory toczenia, co bezpośrednio wpływa na wysoką energooszczędność, a także znakomita przyczepność, zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych.

Specjalna eko-opona jest wyższa, niż te które zazwyczaj montuje się w samochodach spalinowych, ale z drugiej strony jest ona nieco węższa. Oczywiście ma to bezpośredni wpływ na opory toczenia, ale także na przyczepność, a w zasadzie jej brak. Jak rozwiązano więc problem przyczepności? Konstruktorzy Michelin opracowali specjalny, unikatowy wzór bieżnika z wąskimi, kierunkowymi rowkami. Ma to podobno zapewnić wystarczającą przyczepność na mokrej nawierzchni, ale także ograniczać poziom hałasu generowanego przez toczące się koło.

Wynalazki Michelin nie raz zmieniały już oblicze przemysłu oponiarskiego i całej motoryzacji, jak w 1946 roku, gdy Michelin wynalazł oponę radialną. Przez 17 lat eksploatacji, dzięki „Zielonym oponom” Michelin kierowcy na całym świecie zaoszczędzili 11 miliardów litrów paliwa. W XXI wieku, energooszczędność będzie w centrum uwagi gospodarki światowej. Michelin nie przestaje pracować, aby sprostać temu wyzwaniu – dodała Ewa Konopka z Michelin Polska S.A.

Na razie jest to jednak prototyp. Zobaczymy jak opona wypadnie z testach i co wyjdzie "w praniu". Zapowiada się ciekawie...

PS. Zdjęcie na wstępie to obrazek zarejestrowany w Zielonym Miasteczku w Olsztynie.

Źródło: Mototarget

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił