Ford likwiduje fabrykę w Belgii i przenosi produkcję do Hiszpanii

Na europejskim rynku motoryzacyjnym panuje kryzys. Poza malejącymi przychodami producentów sprzedających swoje auta na Starym Kontynencie sytuacja ta dotyczy także bezpośrednio mieszkańców Europy. Ford ogłosił, że zamierza zlikwidować fabrykę w Genk, w Belgii.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na europejskim rynku motoryzacyjnym panuje kryzys. Poza malejącymi przychodami producentów sprzedających swoje auta na Starym Kontynencie sytuacja ta dotyczy także bezpośrednio mieszkańców Europy. Ford ogłosił, że zamierza zlikwidować fabrykę w Genk, w Belgii.

Fabryka Forda w Genk ulokowana jest tuż przy granicy Belgii z Holandią, a amerykański koncern jest jednym z głównych pracodawców w tym regionie. Zakład funkcjonował nieprzerwanie od 1964 roku i zatrudniał 4300 osób. To jednak nie wszystko - doliczając podwykonawców oraz firmy świadczące usługi na rzecz tej fabryki, łącznie mowa już o około 10 000 pracowników.

W ostatnim okresie zakład w Genk pracował na zwolnionych obrotach, a według grafiku do końca 2012 roku pracownikom pozostało już tylko 15 dni roboczych, podczas gdy w grudniu nie zaplanowano tam ani jednego dnia pracy.

Obraz

Powodem decyzji o zamknięciu fabryki jest kryzys na rynku europejskim, który zmusił Forda do małej restrukturyzacji. Produkcja Mondeo, S-Maxów oraz Galaxy, które montowane były w Genk, zostanie przeniesiona do zakładów w Walencji, a montowane tam C-Maxy oraz Grand C-Maxy trafią na taśmę hali w Saarlouis w Niemczech.

Tylko w tym roku europejski oddział Forda w związku ze spadającą sprzedażą nowych aut ma stracić nawet miliard dolarów. Warto przypomnieć, że w lipcu tego roku koncern PSA ogłosił, że zamknie zakład produkcyjny pod Paryżem, na skutek czego zwolnionych zostanie 8000 pracowników.

Źródło: CarscoopBankier

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥