Ford likwiduje fabrykę w Belgii i przenosi produkcję do Hiszpanii

Na europejskim rynku motoryzacyjnym panuje kryzys. Poza malejącymi przychodami producentów sprzedających swoje auta na Starym Kontynencie sytuacja ta dotyczy także bezpośrednio mieszkańców Europy. Ford ogłosił, że zamierza zlikwidować fabrykę w Genk, w Belgii.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na europejskim rynku motoryzacyjnym panuje kryzys. Poza malejącymi przychodami producentów sprzedających swoje auta na Starym Kontynencie sytuacja ta dotyczy także bezpośrednio mieszkańców Europy. Ford ogłosił, że zamierza zlikwidować fabrykę w Genk, w Belgii.

Fabryka Forda w Genk ulokowana jest tuż przy granicy Belgii z Holandią, a amerykański koncern jest jednym z głównych pracodawców w tym regionie. Zakład funkcjonował nieprzerwanie od 1964 roku i zatrudniał 4300 osób. To jednak nie wszystko - doliczając podwykonawców oraz firmy świadczące usługi na rzecz tej fabryki, łącznie mowa już o około 10 000 pracowników.

W ostatnim okresie zakład w Genk pracował na zwolnionych obrotach, a według grafiku do końca 2012 roku pracownikom pozostało już tylko 15 dni roboczych, podczas gdy w grudniu nie zaplanowano tam ani jednego dnia pracy.

Obraz

Powodem decyzji o zamknięciu fabryki jest kryzys na rynku europejskim, który zmusił Forda do małej restrukturyzacji. Produkcja Mondeo, S-Maxów oraz Galaxy, które montowane były w Genk, zostanie przeniesiona do zakładów w Walencji, a montowane tam C-Maxy oraz Grand C-Maxy trafią na taśmę hali w Saarlouis w Niemczech.

Tylko w tym roku europejski oddział Forda w związku ze spadającą sprzedażą nowych aut ma stracić nawet miliard dolarów. Warto przypomnieć, że w lipcu tego roku koncern PSA ogłosił, że zamknie zakład produkcyjny pod Paryżem, na skutek czego zwolnionych zostanie 8000 pracowników.

Źródło: CarscoopBankier

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀