Ford oferuje nowiutki silnik 7.3 V8 Godzilla za nieco ponad 30 tys. zł. To idealna baza do tuningu

Ford dołącza do grona producentów, którzy postanowili oferować swoje silniki jako oddzielne produkty dostępne w dziale części zamiennych. Potężne V8, które może pochwalić się sporym potencjałem tuningowym, jest dostępne za ponad 8 tys. dolarów.

Potężny motor Forda jest świetną bazą do modyfikacji.Potężny motor Forda jest świetną bazą do modyfikacji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Niedawno pisaliśmy o Jaguarze, który wskrzesił produkcję kultowej, trzylitrowej sześciocylindrówki przeznaczonej dla klasycznych modeli marki. Teraz podobną ofertę zaprezentował Ford, choć w tym przypadku mamy do czynienia z nowszym i znacznie większym silnikiem. Co więcej, Amerykanów w przeciwieństwie do Brytyjczyków nie interesuje, co zrobicie z tym silnikiem.

7,3-litrowa jednostka V8 - określana pieszczotliwie przez producenta jako Godzilla - stanowi fabryczne wyposażenie dużych pick-upów Forda - modeli F250 Super Duty oraz F350 Super Duty. Producent nie widzi jednak przeciwwskazań, by montować go w każdym innym aucie, w którym uda się zmieścić takiego kolosa.

Od teraz bowiem motor ten stanowi indywidualną pozycję w cennikach Forda, za którą trzeba wyłożyć 8150 dolarów, co w przeliczeniu daje około 32 tys. zł. Tyle wystarczy, by kupić silnik generujący 435 KM mocy i 644 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Biorąc pod uwagę, że jest to wolnossący motor o dużej pojemności, bez problemu można z niego wycisnąć znacznie więcej. Amerykańska firma Whipple oferuje nawet gotowy pakiet doładowania pozwalający bez większego wysiłku poprawić fabryczne parametry do odpowiednio 700 KM i 949 Nm.

Klienci decydujący się na silnik Forda mogą liczyć na podstawowy osprzęt, taki jak kolektory, cewki i przewody zapłonowe, przepustnicę i układ dolotowy oraz chłodnicę oleju. Wszystko objęte jest fabryczną, 12-miesięczną gwarancją.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥