Ford Fiesta ST200 (2016) – premiera

Jest prawie to, czego chcieli fani Forda, ale... nie do końca. Producent ulepszył i zaprezentował Fiestę ST o oznaczeniu 200, choć byli tacy i pewnie nadal są, którzy wciąż oczekują wersji RS.

Obraz
Marcin Łobodziński

Ford Fiesta ST200 daje więcej, choć już standardowa odmiana oferuje bardzo dużo. Ford zwiększył moc silnika do 200 KM i moment obrotowy do 290 Nm. Tym samym, Fiesta ST200 jest hot hatchem kompletnym i teraz już jest niemal pewne, że w swojej klasie najlepszym na rynku. Jednak to nie wszystko, bo w trybie overboost silnik generuje jeszcze więcej: 219 KM i 320 Nm. Ten drugi parametr jest dokładnie taki sam jak w mocarnym silniku 1.8 TSI w Volkswagenie Polo GTI czy Seacie Ibizie Cupra. Z tak zestrojonym silnikiem ST200 może konkurować również z zaprezentowaną trzy miesiące temu, samodzielnie przygotowaną przez M-Sport specjalną odmianą Fiesty ST, która oferuje 215 KM mocy oraz 320 Nm momentu. To jednak jeszcze nie koniec, bo jeszcze skrócono przełożenie przekładni głównej z 3,82 do 4,06 tym samym nadając autu większą elastyczność na każdym biegu. Teraz mamy komplet.

Obraz

Najnowsza Fiesta ST200 ma przyspieszać do 100 km/h w 6,7 s i rozpędzać się do 230 km/h. Kierowca będzie miał do dyspozycji więcej możliwości konfigurowania samochodu, ponieważ dodano trzy tryby systemu stabilizacji toru jazdy, który wzbogacono o torque vectoring. Lepsze odczucia podczas prowadzenia ma zapewnić zmodyfikowany układ kierowniczy o szybszym przełożeniu i nowy kształt zwrotnic, a także jeszcze sztywniejsze i niższe o 15 mm zawieszenie. W tylnej osi pojawią się większe tarcze hamulcowe, które wraz z pojawieniem się sytemu torque vectoring będą miały więcej pracy do wykonania. Nawet nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić jak fenomenalnie z tymi zmianami Fiesta ST200 będzie jeździć.

Obraz

Model ST200 będzie oferowany równolegle z ST, a zatem czymś musi się różnić od swojego zwykłego odpowiednika. Elementem wyróżniającym nowego hot hatcha będzie lakier Storm Grey oraz zaprojektowane specjalnie dla tej wersji 17-calowe felgi. Pod nimi znajdą się seryjnie malowane na czerwono zaciski hamulcowe. Kilka różnic znajdziemy również we wnętrzu, które wyposażono w fotele Recaro z dodatkowymi naszyciami, a także listwy progowe i emblematy. Jak wielka szkoda, że nie pokuszono się o zmianę koloru i grafiki wyświetlacza komputera pokładowego oraz zastąpienie fortepianowej czerni na kokpicie jakimś matowym materiałem. Nawet na zdjęciach te elementy biją po oczach. Samochód zostanie pokazany w Genewie, a produkcja ruszy w czerwcu by pierwsi klienci otrzymali auto jeszcze w tym roku. Dzięki temu, że samochód przygotował producent, nowa Fiesta ST200 nie powinna być dużo droższa od standardowej odmiany kosztującej niewiele ponad 70 tys. zł i na pewno będzie tańsza od Fiesty M-Sport Edition, której cenę skalkulowano na 21 600 funtów, czyli około 130 tys. zł.

Ford Fiesta ST200

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀