FolienCenter-NRW Passat CC 2.0 TDI (2013)
Z niewielką pomocą firmy SKN przedsiębiorstwo FolienCenter-NRW przygotowało Volkswagena Passata CC z turbodieslem o mocy 210 KM.
FolienCenter-NRW nie pierwszy raz gości na łamach Autokultu. Poprzednim razem pisałem o tej firmie, gdy przedstawiła zmodyfikowane Audi TT RS. Tym razem samochód jest znacznie mniej sportowy, ale wygląda prawie tak atrakcyjnie jak Audi. Chodzi o Volkswagena Passata CC.
To pojazd sprzed modernizacji i sprzed momentu, gdy Volkswagen usunął z jego nazwy wyraz „Passat”. Marketingowcy z Wolfsburga wpadli na pomysł, żeby zmienić nazwę tego auta klasy średniej, dzięki czemu będzie się ono wyróżniać w tłumie i będzie kojarzyło się z osobnym modelem, którym przecież nie jest.
FolienCenter-NRW tym razem postawiło na intensywny brąz nadwozia wozu. Folia ma matową fakturę, ale lekko błyszczy. Zazwyczaj brąz nie jest najlepszą barwą dla samochodu, ale w przypadku Passata CC się sprawdził. Być może to też kwestia dodatków w postaci czarnych lusterek, czarnego grilla i czarnych felg z polerowanym rantem, do których jeszcze wrócę.
Sportową żyłkę tego rodzinnego Volkswagena podkreśla też sportowe regulowane zawieszenie firmy KW, a także niewielkie zmiany we wnętrzu. Wśród nich są nowe pedały i brązowe wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach.
Ten Passat CCjest napędzany wysokoprężnym motorem o objętości skokowej 2,0 l. Układ cylindrów jest standardowy – cztery gary w rzędzie, które ustawiono poprzecznie pod maską. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk paliwa (common rail) oraz turbosprężarkę.
W swojej pierwotnej wersji 2-litrowiec miał moc 170 KM przy 4200 obr./min. Po tym jak mechanicy zaprzyjaźnionej firmy SKN wgrali nowe oprogramowanie ECU, moc wzrosła do 210 KM. W górę skoczył także maksymalny moment obrotowy. Poprzednio miał on wartość 350 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min, a teraz wynosi on 400 Nm. Auto ma napęd na przednie koła i mechaniczną 6-biegową przekładnię.
Ten Volkswagen wyglądałby jak wiele innych Passatów po tuningu, ale spośród nich wyróżnia się wspomnianymi już felgami. Obręcze mają średnicę 20” i pochodzą wprost z… Bentleya Continentala. Gdyby usunąć z nich literkę „B”, prawdopodobnie mało kto domyśliłby się, z jakiego wozu są one przełożone.
Czyżby właścicielowi tego Passata CC marzył się inny samochód?
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 210 KM przy 4200 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 286 mm
- Koła przednie: 20” Bentley
- Koła tylne: 20” Bentley
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1473 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,01 kg/KM (seryjny – 8,65 kg/KM)
- Długość: 4799 mm
- Szerokość: 1855 mm
- Rozstaw osi: 2711 mm
Źródło: WCF