FolienCenter-NRW Passat CC 2.0 TDI (2013)

Z niewielką pomocą firmy SKN przedsiębiorstwo FolienCenter-NRW przygotowało Volkswagena Passata CC z turbodieslem o mocy 210 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

FolienCenter-NRW nie pierwszy raz gości na łamach Autokultu. Poprzednim razem pisałem o tej firmie, gdy przedstawiła zmodyfikowane Audi TT RS. Tym razem samochód jest znacznie mniej sportowy, ale wygląda prawie tak atrakcyjnie jak Audi. Chodzi o Volkswagena Passata CC.

Obraz

To pojazd sprzed modernizacji i sprzed momentu, gdy Volkswagen usunął z jego nazwy wyraz „Passat”. Marketingowcy z Wolfsburga wpadli na pomysł, żeby zmienić nazwę tego auta klasy średniej, dzięki czemu będzie się ono wyróżniać w tłumie i będzie kojarzyło się z osobnym modelem, którym przecież nie jest.

FolienCenter-NRW tym razem postawiło na intensywny brąz nadwozia wozu. Folia ma matową fakturę, ale lekko błyszczy. Zazwyczaj brąz nie jest najlepszą barwą dla samochodu, ale w przypadku Passata CC się sprawdził. Być może to też kwestia dodatków w postaci czarnych lusterek, czarnego grilla i czarnych felg z polerowanym rantem, do których jeszcze wrócę.

Obraz

Sportową żyłkę tego rodzinnego Volkswagena podkreśla też sportowe regulowane zawieszenie firmy KW, a także niewielkie zmiany we wnętrzu. Wśród nich są nowe pedały i brązowe wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach.

Ten Passat CCjest napędzany wysokoprężnym motorem o objętości skokowej 2,0 l. Układ cylindrów jest standardowy – cztery gary w rzędzie, które ustawiono poprzecznie pod maską. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk paliwa (common rail) oraz turbosprężarkę.

Obraz

W swojej pierwotnej wersji 2-litrowiec miał moc 170 KM przy 4200 obr./min. Po tym jak mechanicy zaprzyjaźnionej firmy SKN wgrali nowe oprogramowanie ECU, moc wzrosła do 210 KM. W górę skoczył także maksymalny moment obrotowy. Poprzednio miał on wartość 350 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min, a teraz wynosi on 400 Nm. Auto ma napęd na przednie koła i mechaniczną 6-biegową przekładnię.

Ten Volkswagen wyglądałby jak wiele innych Passatów po tuningu, ale spośród nich wyróżnia się wspomnianymi już felgami. Obręcze mają średnicę 20” i pochodzą wprost z… Bentleya Continentala. Gdyby usunąć z nich literkę „B”, prawdopodobnie mało kto domyśliłby się, z jakiego wozu są one przełożone.

Obraz

Czyżby właścicielowi tego Passata CC marzył się inny samochód?

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM przy 4200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 286 mm
  • Koła przednie: 20” Bentley
  • Koła tylne: 20” Bentley

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1473 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,01 kg/KM (seryjny – 8,65 kg/KM)
  • Długość: 4799 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Rozstaw osi: 2711 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇