Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w loterii.

Fiat 125p z 1978 roku może być wart nawet 30 tysięcy złotych.Fiat 125p z 1978 roku może być wart nawet 30 tysięcy złotych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Sieć sklepów Polomarket obchodzi swoje 22 urodziny. Z tej okazji organizuje loterię z nagrodami o łącznej wartości 3,3 mln złotych. Cała akcja utrzymana jest w klimacie retro, stąd pomysł na wykorzystanie Fiata 125p z 1978 roku w roli głównej nagrody. Trzeba przyznać, że to wyjątkowa propozycja i świetna okazja dla wielbicieli klasyków.

Jeszcze kilka lat temu zdecydowana większość wysłużonych Fiatów 125p kończyła swój żywot na złomowisku. Nie było większego problemu z kupieniem takiego pojazdu na chodzie nawet za kilkaset złotych. Nie oszukujmy się - nie był to wybitnie udany ani trwały samochód. Nie grzeszył nowoczesnością już w momencie premiery. Dziś jednak, zapewne w dużej mierze ze względów sentymentalnych, jest w Polsce poszukiwanym klasykiem.

Znaczący spadek podaży Fiata 125p oraz lawinowy wzrost zainteresowania tym wymierającym modelem mocno wpłynęły na ceny rynkowe. Ile może być wart egzemplarz z loterii Polomarket? Całkiem sporo. Auto pochodzi z 1978 roku, co oznacza, że jest trzecim z czterech wcieleń dużego fiata. Modernizacja przeprowadzona w 1975 roku była najpoważniejszym liftingiem w historii tego modelu.

Auto zyskało m.in. szerokie kierunkowskazy, duże, poziome światła z tyłu, ozdobne listwy nadwozia i zderzaki bez charakterystycznych pionowych mocowań. W kabinie natomiast znalazło się miejsce na obrotomierz, a przednie fotele zyskały regulowane zagłówki. Zmodernizowano również silniki. Dzięki nowemu wałkowi rozrządu oraz przeprojektowaniu gaźnika benzynowy silnik 1,3 osiągał moc 65 KM, a większy 1,5 - 75 KM.

Znawcy tematu twierdzą, że to tak naprawdę ostatni, prawdziwy 125p. W 1978 roku na rynek trafił bowiem Polonez, w wyniku czego producent zaczął traktować dużego fiata po macoszemu. W kolejnych latach następował stopniowy spadek jakości kolejnych egzemplarzy. Nic więc dziwnego, że to właśnie wersje z lat 70. i wcześniej są najbardziej poszukiwane przez kolekcjonerów, a przez to także i najdroższe.

Ceny Fiata 125p wahają się znacząco w zależności od stanu i rocznika. Najsłabsze sztuki, które wymagają gruntownego remontu, można kupić już za 4-5 tysięcy złotych. Zadbane egzemplarze z początku produkcji i po renowacji potrafią natomiast kosztować nawet 10 razy więcej. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jaką wartość przedstawia duży fiat z loterii Polomarket, lecz biorąc pod uwagę, że został odrestaurowany i pochodzi z 1978 roku, można celować w 25-30 tysięcy złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy