Ferrari zarabia nawet 300 tys. zł na jednym samochodzie. Konkurenci robią to gorzej

Z pewnością zastanawialiście się kiedyś, jak duży producent producent jest w stanie zarobić na jednym samochodzie. Odpowiedź stanowią badania rynku przeprowadzone przez ekonomistów z niemieckiego Duisburga. Wynika z nich, że niektóre ekskluzywne marki mogą pochwalić się naprawdę imponującą marżą.

Ferrari 488 Pista - jedno z aut, które mogą być mocno przewartościowane. Chętni i tak się znajdą.Ferrari 488 Pista - jedno z aut, które mogą być mocno przewartościowane. Chętni i tak się znajdą.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Profesor ekonomii Ferdinand Dudenhoffer zbadał współczesny rynek motoryzacyjny, w celu sprawdzenia, jak wiele dany producent jest w stanie zarobić na jednym samochodzie. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że im droższe i bardziej prestiżowe auto, tym zazwyczaj większy zysk. Powyżej pewnego pułapu nie płaci się już bowiem za faktyczny produkt, lecz za markę i status jaki ona daje.

Na szczycie rankingu najbardziej dochodowych firm, w przeliczeniu na jeden wyprodukowany pojazd, znalazło się włoskie Ferrari, które w ubiegłym roku, zarobiło średnio 69 tys. euro na jednym samochodzie. W przeliczeniu daje to prawie 300 tys. złotych. Imponujący rezultat. Należy jednak pamiętać, że Ferrari niemal dowolnie kształtuje ceny swoich produktów. Szczególnie dotyczy to modeli w limitowanych edycjach. Chętni i tak się znajdą. Niezależnie od kwot, jakie trzeba zapłacić.

Dla porównania, niemieckie Porsche zarabia na jednym aucie 17 tys. euro, co także stanowi świetny rezultat, choć już nie tak imponujący, jak w przypadku Ferrari. Nieco popularniejsze, choć nadal prestiżowe marki pokroju Mercedesa, BMW i Audi generują natomiast 9 tys. euro zysku z jednego sprzedanego samochodu. Co ciekawe, to nadal więcej niż w przypadku Maserati z ich 5 tys. euro. Podobny wynik notuje też Volvo.

Bentley Bentayga - pierwszy SUV marki, choć popularny, jak na razie przynosi straty.
Bentley Bentayga - pierwszy SUV marki, choć popularny, jak na razie przynosi straty. © mat.prasowe

A kogo znajdziemy na przeciwległym końcu? Bentleya i Teslę. Ten pierwszy traci średnio 17 tys. euro na samochodzie. Tesla natomiast dokłada do każdego sprzedanego auta 11 tys. euro. Spore straty wynikają w dużej mierze z ogromnych inwestycji, poczynionych niedawno przez obydwie marki. Bentley mocno odświeżył swoją gamę modelową, choć jako członek koncernu Volkswagena, może pozwolić sobie na straty. Tesla natomiast stale się rozwija i mocno inwestuje na wielu polach, przez co ciągle znajduje się na minusie.

W zestawieniu nie uwzględniono dwóch prestiżowych marek, których wyniki także mogłyby być ciekawe. Mowa o Lamborghini i Rolls-Royce'ie. Obydwie firmy utrzymują swoje wyniki finansowe w ścisłej tajemnicy.

źródło: Boerse Express

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił