Ferrari zapowiada sześć nowych modeli w 2025 r. Zgadnijcie, co znajdzie się wśród nich

Rekordowa sprzedaż Ferrari w ubiegłym roku zapowiada pracowity 2025 r. dla włoskiego producenta. Firma planuje wprowadzić aż sześć nowych modeli, w tym swój pierwszy w historii samochód elektryczny, który zostanie zaprezentowany 9 października podczas Capital Markets Day w Maranello.

Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Źródło zdjęć: © Ferrari
Filip Buliński

W dokumencie dla inwestorów podsumowującym wyniki finansowe za 2024 r. Ferrari ogłosiło ambitne plany. Po sukcesie sprzedażowym marka zamierza kontynuować rozwój oferty modelowej, nie ograniczając się tylko do silników spalinowych i hybryd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Ferrari 12Cilindri - prawdziwa wartość V12

Pierwszym z zapowiedzianych pojazdów będzie elektryczne Ferrari. Chociaż oficjalna nazwa nie została jeszcze potwierdzona, wiadomo, że w pełni elektryczny model otworzy nowy rozdział w historii marki. Premiera odbędzie się 9 października podczas specjalnego wydarzenia w Maranello.

W kuluarach mówi się, że pierwszy model na prąd z galopującym koniem na masce nie będzie klasycznym supersamochodem. Zdjęcia szpiegowskie mogące przedstawiać nadchodzący pojazd wskazują raczej na wykorzystanie bardziej praktycznego nadwozia.

Tajemnicą pozostają też kwestie dotyczące pozostałych nowości, chociaż podobnie jak przy elektryku, spekulacje na ich temat nie ustają. Ferrari zakończyło produkcję SF90 Stradale, co sugeruje, że w 2025 r. pojawi się jego następca. Możemy się tu spodziewać hybrydy plug-in z V8. Nieoficjalnie mówi się też o odświeżeniu modelu 296 oraz rozbudowę portfolio o wersje bez dachu tych modeli, które jeszcze nie doczekały się kabrioletów. Mowa tu więc np. o nowym F80.

Nie wyklucza się również nowej wersji silnikowej Purosangue, która stanowiłaby alternatywę dla odmiany z V12. Platforma tego modelu została zaprojektowana z myślą o elektryfikacji, więc hybrydowy napęd z silnikiem V8 wydaje się prawdopodobny.

Chociaż Ferrari obiecało utrzymanie przy życiu swojego flagowego silnika tak długo, jak będzie to możliwe, po raz pierwszy w zeszłym roku sprzedaż modeli zelektryfikowanych w Ferrari przewyższyła wynik aut czysto spalinowych (51 do 49 proc.).

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)