Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji?

Volkswagen chwyta się wszelkich sposobów, aby odbudować swój wizerunek po aferze spalinowej. Niemiecki koncern, który słynął i nadal słynie (choć dość niechlubnie) z silników diesla, coraz chętniej sięga po napęd elektryczny. Przykładem może być model e-Crafter.

Obraz
Aleksander Ruciński

To koncept, który jednak sprawia wrażenie gotowego do produkcji. Nowy Crafter, który zadebiutował kilka tygodni temu, został wyposażony w elektryczny silnik o mocy 134 KM. Jest on zasilany litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 43 kWh, który co ważne, nie wpływa negatywnie na przestrzeń ładunkową, ponieważ został zamontowany pod podłogą.

Maksymalnie naładowana bateria pozwala pokonać dystans 200 km, co w przypadku pracy kuriera poruszającego się np. po mieście, wydaje się rozsądną wartością. Dodatkowy atut stanowi możliwość szybkiego ładowania. W 40 minut można zapełnić 80 procent pojemności baterii. Volkswagen cały czas udoskonala swój system oraz zastosowane akumulatory. Docelowo zasięg e-Craftera ma wynieść nawet 400 km.

Obraz

Jak przystało na koncept, niemiecki dostawczak prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Nadwozie pokryto niebieskim lakierem, który dobrze komponuje się z aluminiowymi felgami i nowoczesnymi światłami LED do jazdy dziennej w kształcie litery C, tak charakterystycznymi dla elektrycznych Volkswagenów. Poza tym auto może poszczycić się bogatym wyposażeniem i dużą ładownością. e-Crafter przewiezie maksymalnie 1709 kg ładunku, w tym np. zapasowe baterie, na które inżynierowie wygospodarowali specjalne miejsce.

Obraz

Elektryczny dostawczak z Wolfsburga mógłby trafić do salonów jeszcze dziś. Podejrzewamy jednak, że Volkswagen dopiero bada rynek. Takie auto, choć ekologiczne i ekonomiczne, raczej nie będzie należeć do tanich. Zasięg na poziomie 200 km wyklucza także transport na dłuższych trasach, często przemierzanych przez użytkowników tego typu pojazdów. Nie zdziwimy się jednak jeśli za jakiś czas i po kilku poprawkach e-Crafter dołączy do gamy Volkswagena.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
NAC Rally w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Rally w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥