Nowy Volkswagen Crafter (2016) - premiera

Volkswagen oficjalnie pochwalił się nowym Crafterem. Auto w przeciwieństwie do poprzedników budowanych wspólnie z Mercedesem, jest w pełni samodzielną konstrukcją. Co ważne dla nas, będzie produkowane w polskiej fabryce we Wrześni.

Obraz
Aleksander Ruciński

Zakład produkcyjny we Wrześni powstał z myślą o produkcji nowego Craftera. To druga fabryka Volkswagena w Polsce. Szacuje się, że dzięki inwestycji zatrudnienie znajdzie ponad 3000 osób. Odstawmy jednak na bok kwestie patriotyzmu i sprawdźmy co Crafter ma do zaoferowania potencjalnym klientom.

Nadwozie prezentuje się całkiem nieźle. Oczywiście uroda nie jest najważniejszą cechą samochodów przeznaczonych do pracy, lecz pokaźny grill i nowoczesne, przednie światła, nawiązujące chociażby do VW T6 mogą się podobać. Poza wyglądem karoseria Craftera ma jeszcze jedną zaletę. Jest nią współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,33. To najlepszy wynik w klasie.

Obraz

Volkswagen zapewnia, że dołożył wszelkich starań, aby Crafter był jak najbardziej przyjazny użytkownikowi. W tym celu inżynierowie Volkswagena towarzyszyli posiadaczom Craftera poprzedniej generacji w ich codziennej pracy. Pozwoliło to lepiej zrozumieć potrzeby klientów i stworzyć auto skrojone pod ich gusta. Dzięki dużej liczbie wersji każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Volkswagen oferuje możliwość łączenia jednostek napędowych, skrzyń biegów oraz rodzajów napędu dla wszystkich wersji nadwozia.

Pod maską znajdziemy zupełnie nowy silnik "EA 288Nutz" stworzony specjalnie dla tego modelu. To dwulitrowy turbodiesel występujący w czterech wariantach mocy: 102 KM, 122 KM, 140 KM lub 170 KM. Do wyboru jest napęd na przednią lub tylną oś, a także czteronapędowy 4MOTION. Dodatkowo Volkswagen pozwala wybrać przekładnię manualną lub automat. Volkswagen szczyci się, że to najbardziej różnorodna oferta w segmencie dostawczaków. Oprócz sporego wyboru w kwestii napędu, klienci mogą cieszyć się także różnorodnością odmian nadwoziowych. W gamie znajdziemy aż cztery wersje i 3 długości nadwozia do wyboru. A co z wyposażeniem?

Obraz

Na pokładzie Craftera mogą zagościć liczne rozwiązania wspomagające kierowcę. Oprócz systemów ABS i ESP znajdziemy tu także stabilizację toru jazdy przyczepy, adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania po kolizji, system korekty toru jazdy podczas występowania bocznego wiatru, czy asystent manewrowania z przyczepą. Oprócz tego nie zabraknie poduszek i kurtyn powietrznych, kamery cofania, czy reflektorów LED. Wszystko będzie jednak zależeć od wybranej wersji wyposażeniowej.

Choć szczegółowe dane techniczne nie są jeszcze znane, Volkswagen zapewnia, że przestrzeń ładunkowa oraz ładowność wzrosły w stosunku do poprzednika. Podobnie jak komfort jazdy, wyposażenie, czy bezpieczeństwo. Niemcy twierdzą, że nowy Crafter będzie wyznaczał standardy w segmencie dużych aut użytkowych. Dostępne wyposażenie i ilość wersji faktycznie imponują. Nadal jednak nie znamy ceny ani szczegółowych danych technicznych. Gdy Volkswagen udostępni te informacje będzie można łatwiej przewidzieć sukces nowego Craftera.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie