Elektryczny Peugeot EX1 pobił rekord na Nurburgring!

Samochody elektryczne powoli zbliżają się do przeciętnego Kowalskiego. Oprócz Nissana Leafa dystans skrócił ostatnio również Peugeot, którego samochód koncepcyjny EX1 ustanowił nowy rekord na Nurburgring.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Samochody elektryczne powoli zbliżają się do przeciętnego Kowalskiego. Oprócz Nissana Leafa dystans skrócił ostatnio również Peugeot, którego samochód koncepcyjny EX1 ustanowił nowy rekord na Nurburgring.

Oczywiście samochody elektryczne nie rywalizują w jakichkolwiek wyścigach z samochodami o konwencjonalnym napędzie z silnikiem spalinowym, dlatego też EX1 Concept miał mniej wyśrubowane wymagania. Za kierownicą auta usiadł Stephane Calliet, któremu udało się pokonać północną pętlę toru Nurburgring w czasie 9 minut i 1,338 sekundy.

Porównując ten czas z wynikami osiąganymi przez auta z jednostkami spalinowymi można powiedzieć, że EX1 wypadł niewiele gorzej od Range Rovera Sport Supercharged (8:55) i lepiej od Volkswagena Lupo GTI (9:09). Wygląda na to, że przeciwnicy samochodów elektrycznych mogą być jeszcze spokojni.

Jednak w swojej klasie Peugeot EX1 nie tylko ustanowił nowy rekord, ale też zmiażdżył poprzedni aż o ponad 50 sekund. W pełni elektryczne auto napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi, z których każdy napędza jedną oś pojazdu. Jednostki te produkują łączną moc 340 KM oraz 240 Nm momentu obrotowego.

Według Peugeota auto osiąga pierwszą setkę w 3,55 sekundy oraz rozwija prędkość maksymalną 260 km/h, wszystko zależy jednak od ustawień. Wcześniej mierzący tylko 90 cm wysokości EX1 pobił aż 6 rekordów w klasie samochodów elektrycznych bijąc czasy konkurencji podczas wyścigów na 1/8 mili, 1/4 mili, 1/2 mili, 1 milę, 1/2 kilometra oraz 1 kilometr.

Po starcie z miejsca EX1 potrzebuje tylko 28,16 sekundy na pokonanie pierwszego kilometra. Auto jest prezentem Peugeota na 200 urodziny firmy. Wygląda na to, że prezent się udał.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯