Ekojazda - Brabus Mercedes-Benz G 350 BlueTEC D6 S Widestar (2013)

Ekojazda - Brabus Mercedes-Benz G 350 BlueTEC D6 S Widestar (2013)

Ekojazda - Brabus Mercedes-Benz G 350 BlueTEC D6 S Widestar (2013)
Olgierd Lachowski
15.07.2013 17:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:31

Najczęściej pisze się o najmocniejszych modelach Brabusa, a przecież ten tuner ma bardzo bogatą ofertę. Dziś dla odmiany prezentacja zmodyfikowanego Mercedesa klasy G z wysokoprężną jednostką napędową pod maską.

To, że Mercedes klasy G był kiedyś znakomitym samochodem terenowym, wiadome jest każdemu. A że teraz jest już nieco inaczej, to wina przede wszystkim klientów. Producent ze Stuttgartu dostarcza produkt taki, jakiego życzą sobie nabywcy. A ci chcą kupować maszynę, która wygląda na terenową, ale niekoniecznie poradzi sobie na leśnej drodze. Ważniejsze jest jednak to, że klasa G to samochód wręcz legendarny.

Obraz

Ta legenda chyba liczy się najbardziej. Zaraz za nią znajduje się silnik. Dla bogatych nabywców liczą się moc i objętość skokowa. W związku z tym Mercedes sprzedaje model G 65 AMG. Po co on komu? Tego nie wiadomo, ale szejkowie śpiący na ropie i gazie chętnie ten wóz kupują.

Są też jednak ekonomiczniejsze wersje silnikowe, a nie tylko G 65 AMG. Na fotografiach widoczny jest właśnie taki pojazd. Do napędu tego auta Mercedes wykorzystał widlasty 3-litrowy motor spalający olej napędowy. Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę - to już oczywiście standard w większości diesli.

Obraz

Jednostka napędowa charakteryzowała się mocą 211 KM przy 3400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 540 Nm w zakresie 1600-2400 obr./min. Technicy z Bottrop zainstalowali moduł elektroniczny, który podniósł moc i moment obrotowy. Ten pierwszy parametr ma teraz wartość 258 KM, a drugi 590 Nm. W obu przypadkach wartości szczytowe dostępne są przy tych samych obrotach co w fabrycznym Mercedesie.

Dzięki silnikowi, automatycznej 7-biegowej skrzyni przekładniowej oraz napędowi na obie osie wóz do setki przyspiesza teraz w 8,70 s. To wynik lepszy o 0,40 s niż w przypadku normalnego G 350 CDI. Prędkość maksymalna wzrosła minimalnie, bo ze 175 do 180 km/h. W takim samochodzie, jakim jest Mercedes klasy G, nie było możliwe wyraźne poprawienie osiągów drogowych przy wzroście mocy na poziomie 50 KM. Wynika to przede wszystkim z faktu, że G 350 CDI ma ogromną masę własną, a jego nadwozie stawia duży opór aerodynamiczny podczas szybkiej jazdy.

Obraz

Brabus swoje nowe dzieło ubrał w pakiet stylistyczny, bo aerodynamicznym nazwać go nie można, o nazwie Widestar. Charakteryzuje się on przede wszystkim tym, że znacznie poszerza auto - dokładnie o 120 mm. Wszystko to za sprawą masywnych nakładek na błotniki. Oprócz nich w skład zestawu wchodzą nowa maska silnika, osłona chłodnicy, nowy przedni zderzak, listwy na progi i nieco zmieniony tylny zderzak.

Poza kitem Widestar znajdują się za to felgi. Tuner dysponuje kilkoma wzorami obręczy, a tym razem padło na Monoblocki F. Mają one średnicę aż 23" i szerokość 11,0". Pasujące do nich opony to Continentale, Pirelli lub Yokohamy o rozmiarze 305/35 R 23.

Obraz

Z białym nadwoziem kontrastuje czarno-wiśniowe wnętrze. W tym kontraście nie byłoby nic złego, gdyby nie właśnie wiśniowe wstawki. A znajdują się one na kierownicy, na siedzeniach z przodu i z tyłu oraz na boczkach drzwi. Nićmi o wiśniowej barwie wykonano też pikowanie tapicerki foteli i drzwi.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 258 KM przy 3400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 86,37 KM/l (seryjny - 70,64 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 11,0 x 23\ Monoblock F
  • Koła tylne: 11,0 x 23\ Monoblock F
  • Opony przednie: 305/35 R 23
  • Opony tylne: 305/35 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,96 kg/KM (seryjny - 12,18 kg/KM)
  • Długość: 4662 mm
  • Szerokość: 1880 mm (+ 120 mm)
  • Rozstaw osi: 2850 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,70 s
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)