Ekojazda - Brabus Mercedes-Benz G 350 BlueTEC D6 S Widestar (2013)

Najczęściej pisze się o najmocniejszych modelach Brabusa, a przecież ten tuner ma bardzo bogatą ofertę. Dziś dla odmiany prezentacja zmodyfikowanego Mercedesa klasy G z wysokoprężną jednostką napędową pod maską.

Obraz
Olgierd Lachowski

To, że Mercedes klasy G był kiedyś znakomitym samochodem terenowym, wiadome jest każdemu. A że teraz jest już nieco inaczej, to wina przede wszystkim klientów. Producent ze Stuttgartu dostarcza produkt taki, jakiego życzą sobie nabywcy. A ci chcą kupować maszynę, która wygląda na terenową, ale niekoniecznie poradzi sobie na leśnej drodze. Ważniejsze jest jednak to, że klasa G to samochód wręcz legendarny.

Obraz

Ta legenda chyba liczy się najbardziej. Zaraz za nią znajduje się silnik. Dla bogatych nabywców liczą się moc i objętość skokowa. W związku z tym Mercedes sprzedaje model G 65 AMG. Po co on komu? Tego nie wiadomo, ale szejkowie śpiący na ropie i gazie chętnie ten wóz kupują.

Są też jednak ekonomiczniejsze wersje silnikowe, a nie tylko G 65 AMG. Na fotografiach widoczny jest właśnie taki pojazd. Do napędu tego auta Mercedes wykorzystał widlasty 3-litrowy motor spalający olej napędowy. Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę - to już oczywiście standard w większości diesli.

Obraz

Jednostka napędowa charakteryzowała się mocą 211 KM przy 3400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 540 Nm w zakresie 1600-2400 obr./min. Technicy z Bottrop zainstalowali moduł elektroniczny, który podniósł moc i moment obrotowy. Ten pierwszy parametr ma teraz wartość 258 KM, a drugi 590 Nm. W obu przypadkach wartości szczytowe dostępne są przy tych samych obrotach co w fabrycznym Mercedesie.

Dzięki silnikowi, automatycznej 7-biegowej skrzyni przekładniowej oraz napędowi na obie osie wóz do setki przyspiesza teraz w 8,70 s. To wynik lepszy o 0,40 s niż w przypadku normalnego G 350 CDI. Prędkość maksymalna wzrosła minimalnie, bo ze 175 do 180 km/h. W takim samochodzie, jakim jest Mercedes klasy G, nie było możliwe wyraźne poprawienie osiągów drogowych przy wzroście mocy na poziomie 50 KM. Wynika to przede wszystkim z faktu, że G 350 CDI ma ogromną masę własną, a jego nadwozie stawia duży opór aerodynamiczny podczas szybkiej jazdy.

Obraz

Brabus swoje nowe dzieło ubrał w pakiet stylistyczny, bo aerodynamicznym nazwać go nie można, o nazwie Widestar. Charakteryzuje się on przede wszystkim tym, że znacznie poszerza auto - dokładnie o 120 mm. Wszystko to za sprawą masywnych nakładek na błotniki. Oprócz nich w skład zestawu wchodzą nowa maska silnika, osłona chłodnicy, nowy przedni zderzak, listwy na progi i nieco zmieniony tylny zderzak.

Poza kitem Widestar znajdują się za to felgi. Tuner dysponuje kilkoma wzorami obręczy, a tym razem padło na Monoblocki F. Mają one średnicę aż 23" i szerokość 11,0". Pasujące do nich opony to Continentale, Pirelli lub Yokohamy o rozmiarze 305/35 R 23.

Obraz

Z białym nadwoziem kontrastuje czarno-wiśniowe wnętrze. W tym kontraście nie byłoby nic złego, gdyby nie właśnie wiśniowe wstawki. A znajdują się one na kierownicy, na siedzeniach z przodu i z tyłu oraz na boczkach drzwi. Nićmi o wiśniowej barwie wykonano też pikowanie tapicerki foteli i drzwi.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 258 KM przy 3400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 86,37 KM/l (seryjny - 70,64 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 11,0 x 23\ Monoblock F
  • Koła tylne: 11,0 x 23\ Monoblock F
  • Opony przednie: 305/35 R 23
  • Opony tylne: 305/35 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,96 kg/KM (seryjny - 12,18 kg/KM)
  • Długość: 4662 mm
  • Szerokość: 1880 mm (+ 120 mm)
  • Rozstaw osi: 2850 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,70 s
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak nie rezygnuje z małych aut. Klienci zdecydowali
Mercedes jednak nie rezygnuje z małych aut. Klienci zdecydowali
Czytelnik przyłapał Porsche z dziwnym sprzętem na dachu. Takich aut będzie więcej
Czytelnik przyłapał Porsche z dziwnym sprzętem na dachu. Takich aut będzie więcej
Jechał nocą autem w takim stanie. Policjanci nie mogli się nadziwić
Jechał nocą autem w takim stanie. Policjanci nie mogli się nadziwić
Kultowy hot hatch traci jedną wersję. W salonach zostały ostatnie sztuki
Kultowy hot hatch traci jedną wersję. W salonach zostały ostatnie sztuki
Suzuki ma "nowe" logo. Po raz pierwszy od ponad 20 lat. Widzisz różnicę?
Suzuki ma "nowe" logo. Po raz pierwszy od ponad 20 lat. Widzisz różnicę?
Odszedł w wieku 76 lat. Stworzył jedno z najlepszych aut świata
Odszedł w wieku 76 lat. Stworzył jedno z najlepszych aut świata
600 aut trafiło do Rosji i Białorusi. CBŚP rozbiło zorganizowaną grupę
600 aut trafiło do Rosji i Białorusi. CBŚP rozbiło zorganizowaną grupę
BMW z napędem od Japończyków. Świat staje na głowie
BMW z napędem od Japończyków. Świat staje na głowie
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce