Dwóch pracowników AvtoVAZ z koronawirusem. Rosjanie nie zamierzają przerwać produkcji

W związku z epidemią koronawirusa większość producentów samochodów zdecydowała się czasowo wstrzymać działalność swoich fabryk, motywując to dostosowywaniem się do zaleceń władz i troską o pracowników. AvtoVAZ nie zamierza jednak zdecydować się na taki krok, nawet mimo odnotowanych przypadków zarażeń w rosyjskich zakładach.

W zakładach AvtoVAZ produkowane są nie tylko Łady, ale i Renault na lokalny rynek.W zakładach AvtoVAZ produkowane są nie tylko Łady, ale i Renault na lokalny rynek.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Branża motoryzacyjna, jak zresztą większość gałęzi gospodarki, przechodzi obecnie przez wyjątkowo trudny okres. Z każdym dniem docierają do nas informacje o kolejnych zamkniętych fabrykach. Na liście zakładów, które wstrzymały produkcję, nie znajdziemy jednak rosyjskiego AvtoVAZ, które kontynuuje produkcję mimo wykrycia obecności koronawirusa u dwóch pracowników.

Czasowe zamknięcie fabryki to bez wątpienia niełatwa decyzja, która niektórym producentom przychodzi z ogromnym trudem. Przykładem mogą być chociażby hiszpańskie zakłady Daimlera, które wysłały pracowników do domu dopiero po buncie związków zawodowych i czasowym zablokowaniu produkcji. Czy w Rosji będzie podobnie?

Na razie trudno powiedzieć. Zakłady Łady w Togliatti zatrudniają ponad 35 tys. osób. U dwóch z nich stwierdzono niedawno zarażenie koronawirusem, lecz w żaden sposób nie wpłynęło to na dalsze funkcjonowanie placówki.

  • Sytuacja jest pod kontrolą. Wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem - stwierdził cytowany przez "Automotive News Europe" rzecznik prasowy AvtoVAZ. Do tej pory (23.03.2020) w Rosji odnotowano 253 oficjalne przypadki zarażenia koronawirusem, z czego jeden śmiertelny.

Tamtejsze władze odwołały imprezy masowe i ograniczyły możliwość przekraczania granic. Zamknięto też większość szkół, ale zakłady produkcyjne - póki co - funkcjonują bez zmian.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł