Producenci samochodów dużo tracą na konflikcie zachodu z Rosją
Odkąd nałożono sankcje na Rosję, producenci samochodów z Ameryki i Europy bardzo dużo stracili na tym rynku.
11.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:45
Tegoroczny spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji sięga już 40 procent w stosunku do analogicznego okresu z zeszłego roku. Rosjanie kupili do lutego 128 298 aut, podczas gdy w pierwszych dwóch miesiącach roku 2014 zakupiono ich 206 526.
Koncern PSA odnotował w porównaniu z ubiegłym rokiem 83 procent strat. Ford i General-Motors również niemało, bo po 78 procent. AvtoVAZ-Renault-Nissan odnotował spadek sprzedaży na poziomie 31 procent, a Volkswagen stracił 35 procent. Nieźle radzą sobie natomiast koncerny wschodnie. Dla przykładu Hyundai odnotował spadek na poziomie niespełna 5 procent.