Czekacie na nowego Scirocco lub Beetle? Cóż, chyba się nie doczekacie

Z ostatnich słów Thomasa Schäfera jasno wynika, że bazowanie nowych modeli na nostalgii i modzie retro nie jest właściwą drogą. Czasy Volkswagena Scirocco czy Beetle minęły więc prawdopodobnie bezpowrotnie.

Volkswagen Scirocco R-LineVolkswagen Scirocco R-Line
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

W pierwszych latach XXI wieku Volkswagen prezentował fanom i klientom wiele naprawdę ciekawych samochodów. W tym kontekście trudno chociażby nie wspomnieć o modelu Scirocco, który był duchowym następcą bardzo ciepło wspominanego obecnie Corrado (i wskrzeszeniem nazwy auta produkowanego w latach 1974-1992). Równocześnie w gamie modelowej Niemców można było natrafić chociażby na model Beetle, który kontynuował tradycję słynnego Garbusa.

Scirocco z oferty Volkswagena zniknął w 2017 roku, po 9 latach produkcji. Beetle zaś produkowany był do 2019 roku. O ile pod rządami Herberta Diessa planowane było stworzenie odrodzonego Beetle, który byłby bardzo nowoczesną konstrukcją, obecny dyrektor generalny marki Thomas Schäfer dobitnie pokazał nam, że samochodów "bazujących na nostalgii" raczej nie zobaczymy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Golf R, czyli... ÜberGolf! Finał Golf Story

Nie sądzę, by Beetle powrócił. Są pewne pojazdy, które miały swój czas. Przywracanie go nie miałoby sensu. Nie mówiłbym tego z 100-procentową pewnością, ale z miejsca, w którym teraz jestem, nie brałbym tego pod uwagę.

Tak samo wygląda sytuacja Scirocco - miało swój czas, a potem pojawił się nowy model w oparciu o jego reinterpretację. Nie sądzę, że powinniśmy to zrobić jeszcze raz, a idąc dalej w kierunku równoważenia technologii i związanych z nimi kosztów, musimy inwestować pieniądze w najlepszych możliwych miejscach.

Thomas Schäfer
CEO marki Volkswagen

Wypowiedź Schäfera nie powinna być zaskakująca w świetle ostatnich doniesień z obozu Volkswagena. Marka nie przynosi takich zysków, jakie są od niej oczekiwane, a sytuacja w niektórych aspektach wydaje się napięta. Cała Grupa Volkswagena obecnie przechodzi przez pewne zawirowania, także ekonomiczne. Wydatki są więc ograniczane do minimum i miejsca na bardziej odważne projekty jak widać brak.

Wybrane dla Ciebie
Nowe kary dla kierowców. Wciąż nie ma porozumienia w Sejmie
Nowe kary dla kierowców. Wciąż nie ma porozumienia w Sejmie
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić