Cuda na kiju czy plan doskonały? Plany Porsche na najbliższe lata

Cuda na kiju czy plan doskonały? Plany Porsche na najbliższe lata

Cuda na kiju czy plan doskonały? Plany Porsche na najbliższe lata
Piotr Wereszczyński
14.04.2012 16:00, aktualizacja: 12.10.2022 13:10

Porsche ostro zabiera się do pracy. Czterodrzwiowy kabriolet, terenowe coupe i czterocylindrowe silniki to tylko część niespodzianek przygotowanych przez Zuffenhausen. Producent znany z jakości swoich wyrobów w najbliższych latach zacznie stawiać na ilość.

Porsche ostro zabiera się do pracy. Czterodrzwiowy kabriolet, terenowe coupe i czterocylindrowe silniki to tylko część niespodzianek przygotowanych przez Zuffenhausen. Producent znany z jakości swoich wyrobów w najbliższych latach zacznie stawiać na ilość.

Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży modelu Cayenne niemiecki producent rozpoczął nową erę. SUV z Zuffenhausen stał się symbolem przemian we współczesnej historii motoryzacji. Kilka lat później mniej niż połowa sprzedawanych przez producenta aut to samochody czysto sportowe. Najnowsze plany mówią o dalszym poszerzaniu oferty co na pewno zwiększy sprzedaż, ale zmieni nieco wizerunek marki.

Obraz

Pierwszym modelem, który został wzięty na warsztat jest Panamera. Auto nie do końca trafia w gusta klientów, dla niektórych jest wręcz brzydkie. Na przyszły rok został zaplanowany duży facelifting, który ma znacznie poprawić wygląd samochodu. Niemiecki producent idzie za przykładem BMW i celuje również w rynek Chiński. Równolegle z odświeżoną Panamerą ma zadebiutować odmiana ze zwiększonym rozstawem osi. Jeżeli wierzyć plotkom, Porsche zastanawia się również nad produkcją czterodrzwiowego kabrioletu oraz auta z nadwoziem typu shooting brake. Nowa, zbudowana od podstaw, druga generacja modelu ma pojawić w roku 2015, a dwa lata później model Pajun, czyli Panamera Junior. Porsche wkracza do klasy średniej.

Obraz

Producent zdobył już nieco doświadczenia w klasie SUV, zatem nikogo nie dziwi, że również w tym segmencie pozwoli sobie na więcej. Premiera nowej generacji Cayenne odbędzie się w roku 2016. Jako pierwszy do sprzedaży ma wejść model, który należeć będzie do co raz modniejszego segmentu SAV. Zwykła odmiana terenówki Porsche pojawi się w salonach ponad pół roku później. W przyszłym roku w ofercie pojawi się także Macan – bliźniak Audi Q5. Razem z nim prawdopodobnie zadebiutuje jego trzydrzwiowa odmiana.

Obraz

Co ze sportowymi modelami? Właściciel Porsche na szczęście pamięta w jakim celu powstała ta marka, zatem i tu jest parę pomysłów. Najbardziej wyczekiwaną premierą jest oczywiście model 918 – wart prawie milion dolarów supersamochód, który ma powalczyć z następcą Ferrari Enzo. Uzupełniona zostanie gama modelowa 911, na której szczycie ma się pojawić GT2 RS. Jak podaje źródło za tylną osią znajdzie się 6-cylindrowy bokser z aż 4 turbosprężarkami. Poza tym gama powiększy się o auto plasowane pomiędzy 911 a 918. Porsche 960 ma być budowane na platformie Audi R8, zaś centralnie umieszczone V8 ma ułatwić walkę z Ferrari 458. Do tego doborowego grona dołącza oczywiście nowy Cayman, którego sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Plany Porsche wydają się bardzo ambitne, jednak po chwili zastanowienia można dojść do wniosku, że tak naprawdę niewiele pracy zostanie w nie włożone. Większość z planowanych modeli to prawie gotowe auta, czekające tylko na karoserię ze znaczkiem producenta z Zuffenhausen. Czy na tym w przyszłości będzie polegać motoryzacja?

Źródło: Automobile

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)