Wróżymy z fusów - jakie będzie Porsche 991 Turbo, GT3 i GT2?
Porsche powoli karmi nas nowościami dotyczącymi modelu 991. Po wielu miesiącach oglądania wyłącznie zamaskowanego 911 niedawno wreszcie przyszedł czas na prezentację auta. Obecnie generacja 991 jest już w podstawowej wersji dostępna w salonach. Pytanie - co dalej? Odpowiedzi na nie próbuje udzielić Mike Duff.
13.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:52
Porsche powoli karmi nas nowościami dotyczącymi modelu 991. Po wielu miesiącach oglądania wyłącznie zamaskowanego 911 niedawno wreszcie przyszedł czas na prezentację auta. Obecnie generacja 991 jest już w podstawowej wersji dostępna w salonach. Pytanie - co dalej? Odpowiedzi na nie próbuje udzielić Mike Duff.
Najnowszą pokazaną światu odmianą 991 jest otwarta Carrera. Kabriolet od Porsche trafi do salonów najprawdopodobniej wiosną tego roku. Magnezowa konstrukcja i składany kompozytowy dach czynią to auto lekkim i zwinnym. W połączeniu z ponad 3-litrowym motorem daje to ogromną frajdę z jazdy. To jednak dopiero początek przygody z nowym modelem Porsche. Już jesienią tego roku można spodziewać się odmian najnowszej 911 z napędem na wszystkie koła - Carrery 4 i 4S. Najlepsze jednak czeka nas jeszcze później.
911 Turbo - 2013
Podobnie jak obecna doładowana 997, nadchodzące 911 Turbo będzie nieco szersze niż podstawowy model. Już po pierwszych zdjęciach szpiegowskich widać było, że wlot powietrza w tylnych nadkolach będzie atrybutem również tej generacji. 3,6-litrowa jednostka z turbosprężarkami w układzie twin turbo będzie rozwijać prawdopodobnie około 520 KM, co pozwoli rozpędzić ją do 100 km/h w mniej niż 3 s. Do osiągnięcia tego czasu powinien się przyczynić również napęd na cztery koła, skrzynia PDK i system launch control.
911 GT3 - 2013
W tym samym roku, w którym nadejdzie odmiana Turbo, można oczekiwać również wersji GT3. Sportowa maszyna pozwoli w spartańskich warunkach rozkoszować się doskonałymi osiągami mimo mocy mniejszej niż w doładowanej 911. Początkowo przypuszczano, że ostra wersja 991 będzie wyposażona w nową, 7-biegową skrzynię Porsche, ale według przecieków GT3 testowane jest z dwusprzęgłową przekładnią PDK.
911 GT2 - 2014
Na koniec wisienka na torcie, jakim jest model 911. Napęd na tylną oś, potężna wariacja na temat motoru z wersji Turbo, duży tylny spojler, szerokie nadwozie - GT2. Na wizualizacji 911 z przodem przeszczepionym z modelu 918 Spyder prezentuje się naprawdę dobrze. Problem tylko w tym, że Porsche nawet nie wspomniało słowem o planach budowy tej odmiany. Tak więc nie tylko moc przekraczająca 600 KM pozostaje w swerze spekulacji, ale również samo pojawienie się tej wersji.
Niestety przyszłość modelu 991 musimy teraz pozostawić w sferach spekulacji. Zapewne minie jeszcze trochę czasu, zanim Porsche oficjalnie przedstawi swoje kolejne dzieła sztuki mechanicznej. Tym czasem zapraszam Was do odwiedzenia forum Autokult.pl:
Źródło: TeamSpeed