Citroën i Polestar zakończyli spór o logo. Szwedzi będą mogli sprzedawać we Francji

Od 2020 roku Francja była solą w oku Polestara kontynuującego swoją europejską ekspansję. Producent na mocy wyroku sądu nie mógł tam sprzedawać swoich aut. Powodem był konflikt z Citroënem, który - jak donoszą lokalne media - właśnie się zakończył.

Podobny motyw, który jednak trudno uznać za identycznyPodobny motyw, który jednak trudno uznać za identyczny
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Citroen / Polestar
Aleksander Ruciński

Znaki towarowe Citroëna i Polestara korzystają z podobnych kształtów. Trudno jednak uznać je za identyczne, a nawet podobne. Niestety przedstawiciele Citroëna mieli inne zdanie na ten temat, a francuski sąd przyznał im rację. Na mocy wyroku sprzedaż szwedzkich elektryków nad Sekwaną stała się nielegalna.

Mogli się o tym przekonać wszyscy odwiedzający francuską witrynę Polestara, których witał następujący komunikat: "Dostęp do witryny Polestar nie jest możliwy z powodu ograniczeń terytorialnych dotyczących używania francuskich znaków towarowych nr 016898173 i nr 01689532.”

Wszystko wskazuje jednak, że to już przeszłość. Jak donosi francuski dziennik Le Monde, firmy oficjalnie zakończyły spór. Nie wiadomo w jaki sposób doszło do porozumienia, ale rzecznik Citroëna cytowany w publikacji stwierdził, że "Skargi zostały wycofane, a sprawa jest zamknięta".

Niewykluczone, że doszło do finansowej ugody, choć szczegóły pozostają tajemnicą. Nie da się ukryć, że francuski rynek jest atrakcyjnym kąskiem dla Polestara. Jak donosi agencja Reuters, w pierwszym kwartale 2022 roku samochody elektryczne stanowiły 40 proc. wszystkich sprzedanych tam aut. Czas pokaże, czy Szwedzi również ugryzą kawałek francuskiego tortu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł