Citroën nadal w WRC? Decyzja w najbliższym czasie

Zespół Citroën Racing z pewnością wystartuje w sezonie 2016 w WRC, ale dalsza przyszłość stoi pod znakiem zapytania.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Citroen Racing
Marcin Łobodziński

Yves Matton, szef Citroën Racing zapytany o przyszłość programu WRC po sezonie 2016 odpowiedział, że decyzje zostaną podjęte w ciągu najbliższych tygodni, najpewniej w połowie grudnia.

To pewne, że Peugeot i Citroën nie będą miały więcej niż jednego oficjalnego programu. W naszym przypadku będzie to WTCC lub WRC. Celem jest wygranie mistrzostw. - powiedział Matton.

Najwięcej wątpliwości budzi ostatnie zdanie tej wypowiedzi. Jeżeli Citroën oczekuje od zespołu mistrzowskiego tytułu, to na chwilę obecną WTCC jest najlepszą opcją. Citroën w stanie obecnym, nie ma szans podjąć walki o mistrzostwo w WRC bez Sébastiena Loeba, a ten podczas testów dakarowego Peugeota 2008 powiedział, że na pewno nie wróci na światowe odcinki specjalne. Jego celem jest WTCC oraz rozwój w rajdach pustynnych.

Jednak nie oznacza to, że program WRC Citroëna nie ma szans przetrwania. Patrząc na sytuację w obu serialach, choć wyścigi WTCC są bardzo ciekawe, to nie cieszą się ogromną popularnością. Tymczasem w sezonie WRC 2017 pojawią się nowe samochody, znacznie mocniejsze i szybsze, więc widowisko ma być zdaniem promotora i FIA dużo ciekawsze. Czy w wypowiedziach Mattona można doszukać się cienia nadziei?

Jeżeli będziemy kontynuować starty w WRC - z nowym samochodem, przy nowym regulaminie - wówczas celem na 2017 nie będzie tytuł. Założymy trzyletni plan z zadaniem wygrywania rajdów w 2017 i zdobycia tytułu w 2018 lub 2019.

To daje pewne nadzieje, ale większe można znaleźć w tych słowach: …jestem przekonany, że będziemy mogli powalczyć nowym Citroënem z segmentu B.

Nowy Citroën to oczywiście nowy model, a zatem rozważa się plan zbudowania całkowicie nowego samochodu, bazującego na zupełnie nowym modelu, ponieważ DS3 Racing to już nie jest auto marki Citroën. Natomiast marka DS jest już zaangażowana w wyścigi Formula E. Patrząc z perspektywy czasu, model C-Elysée startujący w WTCC już został wystarczająco wypromowany i najpewniej sięgnie w przyszłym roku po kolejny tytuł. Po zdobyciu trzech mistrzostw świata być może Citroën powie: wystarczy. Auto i tak przejdzie w ręce kierowców prywatnych, więc marka nie zniknie całkowicie z tego serialu.

Yves Matton został zapytany również o skład kierowców na przyszły sezon i ewentualny 2017. Na chwilę obecną nie podjęto decyzji o wyborze kierowców i wiele zależy od wyniku w kończącym sezon WRC Rajdzie Wielkiej Brytanii. Niewykluczone, że Mads Ostberg lub Kris Meeke opuści zespół. Kto jest brany pod uwagę na następcę? Okazuje się, że Thierry Neuville, który opuścił Citroëna w sezonie 2012 by zostać kierowcą M-Sportu, a później Hyundaia. Matton powiedział, że rozumie słabe wyniki Thierry'ego i zasugerował, że Belg nie jest najlepiej traktowany we własnym zespole: Nie pomaga to, że Thierry nie ma wsparcia, a szefowie zespołu Hyundaia grożą mu odebraniem statusu numeru 1. Jednocześnie przyznał, że jest zainteresowany usługami Neuville’a na sezon 2017 jeżeli program WRC będzie kontynuowany.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie