Citroën C4 Cactus Rip Curl Edition - nadciąga fala wyróżnienia
Moda na oryginalnie wyglądające samochody nie ustępuje. Jeżeli zakup auta o nieszablonowej stylistyce to dla niektórych za mało, warto przyjrzeć się najnowszej propozycji marki spod znaku podwójnego szewronu. Przed wami debiutujący Citroën C4 Cactus w wyjątkowej wersji Rip Curl.
25.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:35
Citroën zamierza wprowadzić do sprzedaży specjalną wersję swojego najmniejszego crossovera. Jest nim model C4 Cactus stworzony we współpracy z firmą odzieżową Rip Curl, który inspirowany jest surfingiem.
To propozycja dla ludzi którzy chcą aktywnie spędzać czas. Francuski producent nie zamierza czekać i już teraz prezentuje swoje dziecko na łamach internetu. Czy jest na czym zawiesić oko?
Karoseria otrzymała ciekawe wstawki stylistyczne w postaci oklein na słupku C oraz nadkolach, a na dachu zagościły białe relingi. Takiego samego koloru pomalowane zostały obudowy lusterek. Cechą charakterystyczną są srebrne osłony zderzaków oraz wszechobecne napisy Rip Curl. Całości dopełniają 17-calowe felgi aluminiowe obute w opony Goodyear Vector 4Seasons.
W palecie kolorów znajdą się w większości stonowane kolory: czarny, brązowy, szary oraz biały. Jedynym kolorem pozwalającym się wyróżnić będzie kolor czerwony. Za jakiś czas dołączy do nich, idealny dla surferów, kolor niebieski o nazwie Baltic Blue. We wnętrzu pojawią się: specjalna tapicerka z pomarańczowymi akcentami, dywaniki z obszyciami tego samego koloru, obowiązkowo z napisem nazwy tej specjalnej edycji. Ciekawie prezentują się także pomarańczowe pasy bezpieczeństwa.
W wyposażeniu znajdziemy wszystko co oferuje wersja Shine, na której oparty jest opisywany model. Są to m.in. automatyczna klimatyzacja, system audio, panoramiczny dach czy nawigację z dotykowym ekranem. Nowością będzie system Grip Control pozwalający zmieniać charakterystykę samochodu w pięciu nastawach: standard, piasek, off-road, śnieg i z wyłączonym ESP.
A co pod maską? Do wyboru znajdziemy tylko dwa najmocniejsze motory: benzynowy PureTech 110 albo wysokoprężny BlueHDi 100. Oba współpracować będą z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Auto będzie można oglądać na zbliżających się targach w Genewie w dniach 3-13 Marca. Do salonów auto powinno trafić w drugim kwartale tego roku.