Carlos Tavares jeździł już Maserati Grecale. Kiedy nasza kolej?

Grecale to zapowiadany od dawna SUV Maserati, który zgodnie z ostatnimi zapowiedziami ma być gotowy jeszcze w tym roku. Auto właśnie trafiło w ręce prezesa, który miał okazję pojeździć zakamuflowanym egzemplarzem i chyba mu się podobało.

Carlos Tavares wydawał się zadowolony po przejażdżce Grecale.Carlos Tavares wydawał się zadowolony po przejażdżce Grecale.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Maserati
Aleksander Ruciński

Szef koncernu Stellantis, od kilku miesięcy sprawującego pieczę również nad marką Maserati, odwiedził niedawno fabrykę we włoskiej Modenie, gdzie mógł zapoznać się z wszelkimi nowościami. Najważniejszą z nich jest oczywiście zapowiadany od dawna model Grecale.

Grecale ma być kolejnym po Levante SUV-em w gamie Maserati. Tradycyjnie jednak dla dawnego FCA, wciąż czekamy na oficjalny debiut. Podobno wszystko jest już prawie gotowe i premiera odbędzie się jeszcze w tym roku. Oznacza to, że nowym modelem z trójzębem na masce pojeździ nie tylko prezes Carlos Tavares, ale i klienci.

Samochód technicznie bazuje na platformie Giorgio, co oznacza bliskie pokrewieństwo z Alfą Romeo Stelvio. To świetna baza gwarantująca przyjemne prowadzenie i ciekawe silniki. Pytanie tylko czy nie zbyt leciwa jak na rynkową premierę.

Maserati Grecale podczas testów
Maserati Grecale podczas testów © mat. prasowe / Maserati

Na razie nie pozostaje nic innego, jak odłożyć sceptycyzm na bok i czekać na oficjalną premierę. Wygląd zarówno nadwozia, jak i wnętrza wciąż pozostaje tajemnicą. Szczegóły techniczne również, choć nieoficjalnie mówi się o 2,9-litrowym V6 znanym z alf w topowej odmianie Quadrifoglio oraz bardziej cywilizowanych dwulitrówkach. Jednym słowem - wszystko co znamy już z gamy Alfy Romeo.

Do tego trzeba dorzucić również planowaną wersję z napędem elektrycznym, która ma otworzyć nowy rozdział w historii marki. Pozostaje mieć nadzieję, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem i bez opóźnień.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy