Bugatti stworzone do jazdy po zakrętach. Divo rozwija prędkość tylko 380 km/h

Rozpędza się tylko do 380 km/h, zatem nie jest kolejnym Bugatti bijącym rekord prędkości. Divo zostało stworzone do jak najszybszego pokonywania zakrętów. Kosztuje fortunę, a wszystkie egzemplarze sprzedano natychmiast.

Bugatti Divo (2018)Bugatti Divo (2018)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Bugatti Divo jest samochodem bazującym na ultraszybkim modelu Chiron, będącym następcą Veyrona. Jednak to, co od nich Divo odróżnia, to nie pęd za prędkością na prostej, lecz w zakrętach. Potwierdza to m.in. czas przejazdu okrążenia na małej pętli sprawnościowej toru Nardo lepszy od Chirona o całe 8 s.

Zobacz wideo prezentujące Bugatti Divo:

Technicznie samochód jest bardzo zbliżony do swojego dawcy. Ma ten sam układ napędowy z silnikiem W16 o mocy 1480 KM oraz to samo przeniesienie napędu, a także tę samą konstrukcję zawieszenia, choć jego zestrojenie jest inne. I to nie masa obniżona o 35 kg lecz aerodynamika przygotowana specjalnie do pokonywania szybkich łuków odpowiada za największe różnice.

Bugatti Divo (2018)
Bugatti Divo (2018) © fot. mat. prasowe

Zarówno przednia, tylna, a także boczna sekcja nadwozia to cała masa detali odpowiadających za lepszą przyczepność oraz chłodzenie silnika, tarcz hamulcowych, a nawet opon. Sam dyfuzor, który otrzymuje powietrze również z części bocznych, ma generować 456 kg docisku. Cały pakiet wytwarza go o 90 kg więcej od Chirona.

Tylne skrzydło jest szersze o 23 proc. od tego w Chironie i ma 183 cm. Jest aktywne i podczas hamowania "staje dęba". Ma siedem ustawień, tak jak Divo ma siedem trybów jazdy. Samochód osiąga przyspieszenie boczne o wartości 1,6 g. Do tego wygląda jak Bugatti, ale mocno odróżniając się jednocześnie od Chirona – to było jednym z głównych założeń stylisty Achima Anscheinta.

Bugatti Divo (2018)
Bugatti Divo (2018) © fot. mat. prasowe

Pomysł na nazwę wzięto od nazwiska lotnika z okresu pierwszej wojny światowej – Alberto Divo. Francuz po wojnie dwukrotnie wygrał wyścig Targa Florio (w latach 1928-1929) prowadząc Bugatti Type 35 B.

Co ciekawe, nie jest to samochód koncepcyjny, jak większość pokazanych podczas tegorocznej edycji Monterey Car Week, lecz drogowy, którego cenę ustalono na 5 mln euro netto (ok. 18,5 mln zł plus podatki). Jest to i tak bez znaczenia, ponieważ wszystkie zaplanowane do produkcji 40 egzemplarzy sprzedano natychmiast.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/37] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯