Używane BMW Serii 1 E87 - typowe awarie i problemy

Nieco ponad tydzień temu w Internecie pojawiły się oficjalne zdjęcia i informacje na dotyczące nowego BMW Serii 1. W związku z premierą nowej generacji bawarskiego kompaktu ceny jego poprzednika powinny już niedługo osiągnąć nieco niższy pułap. To dobra wiadomość dla fanów marki, którzy nie potrzebują ogromnej limuzyny lecz miejskiego auta.

BMW Serii 1BMW Serii 1
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Artur Kuśmierzak

Jak wiadomo BMW z wyjątkiem modelu Issetta od zawsze miało w swojej ofercie w większości arystokratyczne sedany i luksusowe roadstery. Jednak w 1990 roku niemieccy inżynierowie wpadli na pomysł wprowadzenia do oferty kompaktowego wozu opartego w dużej mierze na modelu E36, w którego nazwie oprócz liczby 3 pojawiło się magiczne słowo Compact. W 1998 roku bawarska marka zaprezentowała nową ekscentryczną interpretację swojego reprezentanta segmentu C, który bazował na większym E46 nazywając go tak samo jak jego poprzednika.

BMW Serii 1
BMW Serii 1 © mat. prasowe / BMW

Najmniejsze BMW doczekało się własnej serii dopiero w 2004 roku, kiedy to na rynku pojawiła się pierwsza generacja 1er z logotypem E87. Rok później w palecie silnikowej zagościły dwa nowe motory benzynowe o pojemnościach 2,0 i 3,0 litra. W 2007 roku zarząd koncernu podjął dość odważną decyzję o modernizacji nadwozia i wprowadzeniu do ofert dwóch nowych odmian: 3-drzwiowego hatchbacka E81 i 2-drzwiowego coupe E82.

BMW Serii 1
BMW Serii 1 © mat. prasowe / BMW

W przeciągu dwóch kolejnych lat BMW zaprezentowało także wersję Cabrio E88, a także nową generację systemu iDrive. Napęd w BMW Serii 1 przekazywany jest wyłącznie na koła tylne za pomocą 5- lub 6-biegowego manuala bądź 6-stopniowego automatu. Pod maską małego bawarskiego auta może pracować jeden z poniższych silników benzynowych:

  • R4 16V 1,6 (116- 122 KM)
  • R4 16V 2,0 (122, 129, 143, 150- 170 KM)
  • R6 24V 3,0 (265 KM)
  • R6 24V 3,0T (306 KM)

Jak na niemieckie auto przystało w ofercie nie zabrakło także motoru Diesla z wtryskiem common rail:

  • R4 16V 2,0 (115, 122, 143, 163, 177- 204 KM)

Który silnik warto wybrać? Z jednostek benzynowych polecamy wszystkie motory z wyjątkiem najsłabszego motoru o pojemności 1,6 litra, który w autach z początku produkcji ma wadę fabryczną. Usterka jest dość poważna, bo w wyniku poluzowania się śruby mocującej napinacz łańcucha rozrządu może dojść do jego przeskoczenia i w konsekwencji zniszczenia silnika.

BMW Serii 1
BMW Serii 1 © mat. prasowe / BMW

Trwałość wysokoprężnej jednostki napędowej oferowanej w różnych wariantach mocy również  nie należy do szczególnie wysokich, tu najczęściej pojawia się problem z wtryskiwaczami. Szarpanie przy ruszaniu może świadczyć o uszkodzeniu sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego lub defekcie poduszki silnika. Przed zakupem BMW z dieslem warto też sprawdzić stan koła pasowego, które dość szybko ulega zniszczeniu.

BMW Serii 1
BMW Serii 1 © mat. prasowe / BMW

Słabym punktem egzemplarzy sprzed faceliftingu jest przedwczesne korodowanie układu wydechowego, na szczęście w nowszych autach problem ten został rozwiązany. Na pochwałę zasługuje solidność zawieszenia Serii 1, w którym jedynym słabym punktem są łączniki stabilizatora.

BMW Serii 1
BMW Serii 1 © mat. prasowe / BMW

W małym BMW mogą pojawić się też drobne usterki elektroniki, takie jak problemy z oprogramowaniem odpowiedzialnym za otwieranie szyberdachu czy nieprawidłowe działanie systemu START/STOP.

Podsumowując, BMW Serii 1 to stosunkowo bezawaryjne auto, jednak przy oglądaniu różnych egzemplarzy warto wziąć pod uwagę fakt, że wiele samochodów dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą poważne kolizje. Najtańsze egzemplarze bawarskiego kompaktu znajdziemy już za około 30 000 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟