Ktoś wsadził V12 pod maskę E36 Compact. Auto jest na sprzedaż

Najmocniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek trafił pod maskę fabrycznego BMW E36 Compact, była 2,5-litrowa sześciocylindrówka o mocy 170 KM. A co powiecie na V12? Taki egzemplarz został wystawiony na sprzedaż w Holandii. Ma 300 KM i napęd na tył, a przy tym wciąż wygląda zwyczajnie.

Jak na auto z V12 wygląda naprawdę niepozornie.Jak na auto z V12 wygląda naprawdę niepozornie.
Źródło zdjęć: © fot. Sturman Classic Cars
Aleksander Ruciński

Jeśli szukacie nietypowego sleepera, który jeździ zauważalnie lepiej, niż wygląda, nie mogliście chyba trafić lepiej. Holenderski salon stuurmanclassiccars.com wystawił na sprzedaż BMW E36 z nadwoziem Compact, które pod maską skrywa 5-litrowe V12 zapożyczone z modelu 750i.

Ten 300-konny motor przekazujący napęd na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów, także przeszczepionej z "siódemki" ledwie mieści się w komorze silnika. Co najlepsze, samochód zachował oryginalną prezencję. Tylną klapę zdobi nawet plakietka "316i" oznaczająca najsłabszą, 102-konną wersję silnikową.

Do tego czarne zderzaki i zwyczajny, czerwony lakier nadwozia. Jedynie spore koła ubrane w opony o sportowej rzeźbie zdradzają prawdziwy charakter pojazdu. Dokładne osiągi nie są znane, ale nietrudno podejrzewać, że to naprawdę szybka maszyna, która powinna przypaść do gustu wielbicielom "cichociemnych" aut.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Sturman Classic Cars

Jeśli wierzyć informacjom publikowanym na forach BMW, holenderski salon jest skłonny sprzedać opisywane auto za 12 500 euro, a więc jakieś 55 tys. zł. Sporo jak za E36, w dodatku z tym nadwoziem. Z drugiej jednak strony, podobne projekty stanowią prawdziwą rzadkość.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀