Bloodhound - brytyjska rakieta pojedzie 1700 km/h!

Od kilku dni prowadzimy na Autokulcie dyskusje na temat najszybszego auta świata, dywagując, czy Bugatti Veyron SuperSport będzie musiał ustąpić komuś miejsca. A tymczasem Anglicy szykują się do bicia rekordu… Cóż, ich Bloodhound ma pojechać 1700 km/h!

Obraz
Piotr Mazanek

Od kilku dni prowadzimy na Autokulcie dyskusje na temat najszybszego auta świata, dywagując, czy Bugatti Veyron SuperSport będzie musiał ustąpić komuś miejsca. A tymczasem Anglicy szykują się do bicia rekordu… Cóż, ich Bloodhound ma pojechać 1700 km/h!

Bloodhound to oczywiście nie jest standardowe auto osadzone na czterech kołach. Twórcy nazywają go samochodem ponaddźwiękowym, ja użyłbym raczej określenia „rakieta”. W końcu napędza go para silników rodem z przestworzy, czyli turboodrzutowy Eurojet EU200 (ma rozpędzić auto do 480 km/h) oraz silnik rakietowy. Moc obu silników przekracza 130 000 KM!

Myślicie, że to projekt jakiegoś szalonego geeka? Mylicie się, pomysłodawcą Bloodhounda jest sam lord Drayson, brytyjski minister nauki! Okazuje się bowiem, że bicie rekordu prędkości ponaddźwiękowej jest po prostu planem brytyjskiego rządu.

Obraz

Podczas próby bicia rekordu świata na pustyni w Nevadzie za kółkiem usiądzie Andy Green. Co ciekawe, to ten sam człowiek, który wykręcił dotychczasowy rekord, czyli 1228 km/h samochodem Thrust SSC. Mimo że planowe bicie rekordu ma odbyć się dopiero za rok, Green już trenuje, latając kaskaderskim samolotem. Dlaczego? Podczas rozpędzania auta będzie narażony na przeciążenie o wartości 2,5 G, a podczas hamowania - 3 G! Bardzo prawdopodobne, że wtedy zwyczajnie straci przytomność.

Czy brytyjska rakieta rzeczywiście rozwinie niesamowitą prędkość 1700 km/h? Wiele wskazuje na to, że tak. Badania na najlepszych uniwersytetach wciąż trwają, ciągle prowadzone są także rozmowy na temat potencjalnej lokalizacji (pustynia w Nevadzie jest najpoważniejszym kandydatem). Szkoda tylko, że to „coś” mało przypomina samochód…

Obraz

Źródło: Bloodhound

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯