Bloodhound - brytyjska rakieta pojedzie 1700 km/h!

Od kilku dni prowadzimy na Autokulcie dyskusje na temat najszybszego auta świata, dywagując, czy Bugatti Veyron SuperSport będzie musiał ustąpić komuś miejsca. A tymczasem Anglicy szykują się do bicia rekordu… Cóż, ich Bloodhound ma pojechać 1700 km/h!

Obraz
Piotr Mazanek

Od kilku dni prowadzimy na Autokulcie dyskusje na temat najszybszego auta świata, dywagując, czy Bugatti Veyron SuperSport będzie musiał ustąpić komuś miejsca. A tymczasem Anglicy szykują się do bicia rekordu… Cóż, ich Bloodhound ma pojechać 1700 km/h!

Bloodhound to oczywiście nie jest standardowe auto osadzone na czterech kołach. Twórcy nazywają go samochodem ponaddźwiękowym, ja użyłbym raczej określenia „rakieta”. W końcu napędza go para silników rodem z przestworzy, czyli turboodrzutowy Eurojet EU200 (ma rozpędzić auto do 480 km/h) oraz silnik rakietowy. Moc obu silników przekracza 130 000 KM!

Myślicie, że to projekt jakiegoś szalonego geeka? Mylicie się, pomysłodawcą Bloodhounda jest sam lord Drayson, brytyjski minister nauki! Okazuje się bowiem, że bicie rekordu prędkości ponaddźwiękowej jest po prostu planem brytyjskiego rządu.

Obraz

Podczas próby bicia rekordu świata na pustyni w Nevadzie za kółkiem usiądzie Andy Green. Co ciekawe, to ten sam człowiek, który wykręcił dotychczasowy rekord, czyli 1228 km/h samochodem Thrust SSC. Mimo że planowe bicie rekordu ma odbyć się dopiero za rok, Green już trenuje, latając kaskaderskim samolotem. Dlaczego? Podczas rozpędzania auta będzie narażony na przeciążenie o wartości 2,5 G, a podczas hamowania - 3 G! Bardzo prawdopodobne, że wtedy zwyczajnie straci przytomność.

Czy brytyjska rakieta rzeczywiście rozwinie niesamowitą prędkość 1700 km/h? Wiele wskazuje na to, że tak. Badania na najlepszych uniwersytetach wciąż trwają, ciągle prowadzone są także rozmowy na temat potencjalnej lokalizacji (pustynia w Nevadzie jest najpoważniejszym kandydatem). Szkoda tylko, że to „coś” mało przypomina samochód…

Obraz

Źródło: Bloodhound

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej