Detronizacja Bugatti Veyron SuperSport? Koenigsegg Agera rzuca rękawice!

SSC Ultimate Aero TT dzierżył tytuł najszybszego auta świata z rezultatem 411,76 km/h przez trzy lata. Bugatti Veyron SuperSport pobił swojego poprzednika osiągając 431,07 km/h. Koenigsegg  zapowiada, że panowanie Bugatti nie potrwa długo. Wszystko za sprawą modelu Agera, który został stworzony do nadludzkich prędkości!

Obraz
Piotr Mazanek

SSC Ultimate Aero TT dzierżył tytuł najszybszego auta świata z rezultatem 411,76 km/h przez trzy lata. Bugatti Veyron SuperSport pobił swojego poprzednika osiągając 431,07 km/h. Koenigsegg  zapowiada, że panowanie Bugatti nie potrwa długo. Wszystko za sprawą modelu Agera, który został stworzony do nadludzkich prędkości!

Czcze obiecanki? Raczej nie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że Koenigsegg miał już swoje najszybsze auto świata. Taki epizod zanotowano w roku 2005, kiedy to model CCR osiągnął 387,8 km/h. Wtedy był to fenomen, ponieważ przez 11 lat największą odnotowaną prędkością było 386,7 km/h, które wykręcił McLaren F1. Do 2005 niewielu wierzyło, że rekord uda się szybko pobić.

Co ciekawe Koenigsegg CCR cieszył się rekordem przez krótką chwilę, bo wkrótce Veyron wykręcił aż 20 km/h więcej! Podłoże walki między dwoma koncernami znamy. Cytując polski hymn „co nam obca przemoc wzięła, szablą odbierzemy”! Przedstawiciele Koenigsegg zapowiadają ostrą walkę o rekord prędkości jeszcze w tym roku!

Wydaje się, że na tę chwilę jest to jednak niemożliwe. Trzech ostatnich rekordzistów miało pod maską odpowiednio 1200, 1180 i 1001 koni mechanicznych przy momencie obrotowym 1500, 1483 i 1250 niutonometrów. Agera w tej stawce jest zwyczajnym autsajderem ze swoją V8 wyciągającą 980 koni mechanicznych i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ale kto wie? Może Koenigsegg szykuje jakieś ekstra doładowanie lub inny zabieg, który poprawi moc silnika i pozwoli na przekroczenie magicznej bariery 432 km/h? Oby!

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀