Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
AUDI to nowa marka... Audi, stworzona z myślą o Chinach. Jej rynkowy debiut okazał się być ogromnym sukcesem.
Audi wprowadziło na chiński rynek nową markę AUDI, która w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność. Model E5 Sportback, stworzony we współpracy z SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), zebrał ponad 10 tys. zamówień w ciągu 30 minut. Samochód powstaje w fabryce SAIC-Volkswagen w Szanghaju i jest dostępny wyłącznie na chińskim rynku.
Ralf Brandstätter, członek zarządu VW odpowiedzialny za Chiny, opisał reakcję na E5 Sportback jako „druzgocącą”. Na platformie Weibo poinformowano, że w ciągu zaledwie pół godziny zebrano dokładnie 10 153 zamówień. Na tym jednak nie koniec, gdyż AUDI planuje wprowadzenie dwóch kolejnych modeli w ciągu najbliższych lat, w tym dużego kombi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy Lexus ES: przedłużony w standardzie
Za sukcesem E5 Sportback może stać stosunkowo atrakcyjna cena. Podstawowa wersja kosztuje równowartość 33 tys. dolarów i wyposażona jest w silnik o mocy 295 KM oraz baterię 76 kWh, co przekłada się na 618 km zasięgu według chińskiego cyklu CLTC.
Flagowy model Quattro z dwoma silnikami oferuje 776 KM i większą baterię 100 kWh, a jego cena wynosi 45 tys. dolarów. Ten wariant ma 647 km zasięgu i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy.
Pomimo niskiej ceny, AUDI nie oszczędzało na wyposażeniu. E5 Sportback oferuje m.in. tylną oś skrętną, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i ładowanie 800 V. Wnętrze wyróżnia się 27-calowym wyświetlaczem 4K.
Ciekawostką z naszego punktu widzenia jest fakt, że E5 Sportback zostało zaprojektowane przez Polaka, Kamila Łabanowicza. Sądząc po wynikach sprzedaży, stylista wykonał kawał dobrej roboty.
Nowa marka AUDI ma na celu dotarcie do nowych grup klientów w Chinach, które wcześniej nie były zainteresowane tradycyjnymi modelami Audi. Czas pokaże, czy AUDI zdoła utrzymać swoją pozycję na konkurencyjnym rynku EV w Chinach.