Audi pokazało A8 po liftingu. Ma jeszcze szerszy grill i luksusu po uszy

Audi pokazało A8 po liftingu. Ma jeszcze szerszy grill i luksusu po uszy02.11.2021 09:09
Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi

Czwarta generacja flagowej limuzyny z Ingolstadt doczekała się kuracji odświeżającej. Jak nietrudno się domyślić, inżynierowie jeszcze mocniej skupili się wokół wygody i komfortu podróżujących pasażerów, dlatego stylistyka to niejedyna zmiana.

Po tym, jak Mercedes niedawno wypuścił na rynek zupełnie nową Klasę S, Audi nie mogło pozostać dłużne i odświeżyło swoją flagową limuzynę. Zmiany widać już na pierwszy rzut oka. Styliści poprawili nieco pas przedni za pomocą nowych reflektorów, jeszcze bardziej poszerzonej atrapy chłodnicy oraz inaczej rozmieszczonych wlotów powietrza.

O bardziej sportowy odbiór zadba także nowy pakiet S-Line. Jeśli chodzi o reflektory, są one oczywiście w pełni LED-owe i wykorzystują technologię DMD. Każda z lamp ma ok. 1,3 mln mikroluster, które rozbijają światło na małe piksele, co umożliwia precyzyjne kierowanie strugą światła. Jedną z nowych funkcji jest pas świetlny, który tworzy się np. podczas jazdy na autostradzie, poprawia widoczność i pozwala lepiej utrzymać tor jazdy.

Audi A8 po liftingu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi
Audi A8 po liftingu

Światła mają także funkcję orientacji, np. jadąc przez plac budowy, a podczas wysiadania w nocy mogą tworzyć dywan świetlny, odprowadzający nas do drzwi czy furtki. Z tyłu z kolei zastosowano światła OLED, które mają możliwość wyboru jednej z dwóch wzorów projekcji (w S8 do wyboru są 3 wzory). Z kolei, gdy podczas jazdy pojazd za nami za bardzo zbliży nam się do zderzaka, światła zaczną świecić z większą intensywnością.

W środku Audi przewidziało większy wybór materiałów, którymi będziemy mogli obszyć fotele, panele drzwi, podłokietniki czy słupki. Nowe są także 10,1-calowe ekrany dla pasażerów z tyłu czy panel obsługi klimatyzacji w II rzędzie. Nie zabrakło przy tym dodatków dbających o szczególnie wymagających – w tym systemu masażu z 18 pneumatycznymi poduszkami czy specjalnych, rozkładanych foteli z podnóżkiem w przedłużonej wersji A8 L.

Audi A8 po liftingu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi
Audi A8 po liftingu

Jedną z ważniejszych nowości jest nowe, predyktywne, aktywne zawieszenie. Na czym polega? Dzięki elektrycznym silniczkom system może obciążyć lub odciążyć wybrane koło, dopasowując pozycję nadwozia do sytuacji na drodze, pochylając je o kilka stopni. W trybie komfortowym system współpracuje z przednią kamerą, jeszcze lepiej przygotowując samochód na nadchodzące nierówności. Jak twierdzi Audi, w zakresie prędkości o 80 do 130 km/h, gdzie przyspieszenie boczne nie przekracza 0,4 g, zakręt jest praktycznie niewyczuwalny dla pasażerów.

Dopracowane zostały także usługi łączności z internetem, system Car-2-X, a rozszerzony system nawigacji MMI Navigation plus jest teraz standardem. Nie zabrakło także asystenta parkowania równoległego i prostopadłego, który może zaparkować samodzielnie, bez obecności kierowcy w kabinie. Nowością jest także nowa, topowa wersja A8L Horch, którą Audi pochwaliło się już kilka dni temu. Teraz z niecierpliwością czekamy, aż zawita ona na europejskim rynku.

Audi A8 po liftingu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi
Audi A8 po liftingu

W silnikach nic się nie zmieniło. Na "dzień dobry" kierowcy będą mieli do wyboru benzyniaki – 55 TFSI (3.0 V6 o mocy 340 KM i 500 Nm), 60 TFSI (4.0 V8 o mocy 460 KM i 660 Nm). Gamę będzie zamykało S8, które również będzie korzystało z 4-litrowego V8, ale tu silnik ma generować niezmiennie 571 KM i 800 Nm. W najbliższym czasie do oferty mają dołączyć także diesle i hybryda plug-in. Moc wciąż kierowana jest na 4 koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni tiptronic.

Polskie ceny Audi A8 po liftingu nie są jeszcze znane. W Niemczech cennik otwiera kwota 99,5 tys. euro (ok. 458,7 tys. zł), a za S8 trzeba u naszych zachodnich sąsiadów zapłacić co najmniej 144,8 tys. euro (ok. 667,5 tys. zł).

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)