Audi oficjalnie odchodzi z World Endurance Championschip

A jednak plotki się potwierdziły. Audi dziś oficjalnie ogłosiło zakończenie programu World Endurance Championschip wraz z końcem sezonu 2016.

Obraz
Marcin Łobodziński

Długodystansowe Mistrzostwa Świata wraz z końcem tego sezonu stracą jednego z producentów, który skupi się na Formule E. Tak jak podejrzewaliśmy, Audi nie będzie pracować w obszarze, w którym obecnie dominuje siostrzane Porsche, a środki zaoszczędzone na programie WEC przeznaczy na wsparcie ekipy ABT Schaeffler Audi Sport w Formule E i prawdopodobnie przejmie ją lub przemianuje na zespół fabryczny gdy nadejdzie odpowiedni czas.

Zamierzamy zaangażować się w wyścig o przyszłość energii elektrycznej. W sytuacji gdy coraz więcej naszych samochodów drogowych korzysta z technologii elektrycznej, nasze auta w sportach motorowych, pełniące funkcję pionierów, muszą jeszcze bardziej włączać się w tę dziedzinę. Pierwsza w pełni elektryczna seria wyścigowa doskonale wpisuje się w naszą strategię wypuszczania na rynek w pełni elektrycznych pojazdów od 2018 roku. Audi przechodzi największą przemianę w swojej historii, a Formuła E jest postrzegana jako seria o największym przyszłym potencjale.

Rupert Stadler - Prezes Zarządu Audi

Oprócz zwiększenia zaangażowania w Formułę E, Audi skupi się na wyścigach turystycznych DTM. Na chwilę obecną nie znamy planów odnośnie serii World Rallycross Championship. Niemiecki producent radzi sobie tam bardzo dobrze, a Mattias Ekström jeżdżący Audi S1 EKS RX quattro został mistrzem świata. Jednak warto wspomnieć o tym, że w rallycross zaangażowany jest także Volkswagen.

Obraz
© fot. fiaworldrallycross

Ogólnie odejście z WEC to nie najlepsza informacja dla wyścigów długodystansowych. Jedenastokrotny zwycięzca Le Mans zostawi dużą dziurę. W przyszłym roku, w najwyższej kategorii będą rywalizowały tylko dwie fabryczne ekipy – Porsche i Toyota - a nie zanosi się na wejście nowej. Jeżeli już to do niższych klas GT, do których oficjalnie dołączy m. in. BMW.

Po 18 latach pełnych sukcesów bardzo trudno jest odejść. Audi Sport Team Joest ukształtowało WEC jak żaden inny zespół. Chciałbym wyrazić swoje ogromne podziękowania dla Reinholda Joesta i jego ekipy, naszych kierowców, partnerów oraz sponsorów za niezwykle owocną współpracę. To był wspaniały okres!

Dr. Wolfgang Ullrich - szef Audi Sport
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀