WAŻNE
TERAZ

Nawrocki już po rozmowie z Trumpem. "Rozmowy potwierdziły jedność"

Audi ma nową placówkę. Rozbijają tam auta jedno po drugim

Audi otworzyło nowe Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w swoim parku technologicznym w Ingolstadt w Niemczech. Obiekt umożliwi producentowi przeprowadzanie różnego rodzaju testów zderzeniowych przed wprowadzeniem na rynek nowych modeli.

Nowy obiekt posiada m.in. 250-metrowy tor rozbiegowyNowy obiekt posiada m.in. 250-metrowy tor rozbiegowy
Źródło zdjęć: © Audi

Obiekt, którego budowa trwała trzy lata, kosztował około 100 milionów euro i zatrudnia ok. 100 pracowników. Audi zaprojektowało go z myślą o przyszłości, zapewniając, że centrum będzie mogło przeprowadzać testy wykraczające poza dzisiejsze standardy zderzeniowe. Znajduje się tam m.in. 250-metrowy tor rozbiegowy, mobilny 100-tonowy blok zderzeniowy oraz urządzenia do zderzania dwóch pojazdów pod kątem 90 stopni. To wszystko ma pomóc specjalistom opracowanie wszelkich scenariuszy testowych.

  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
  • Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt
[1/10] Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów w Ingolstadt Źródło zdjęć: Audi |

Sekwencję zderzeń rejestrują szybkie kamery i funkcja śledzenia ruchu. Później technika trójwymiarowego skanowania pozwala opracować zakres deformacji pojazdu. W testach bierze udział 60 zaawansowanych manekinów Thor, wykorzystujących do 150 czujników. Są to modele różnego rodzaju – od 18-miesięcznego dziecka, po dorosłego o wadze 102 kg.

Pierwszą halę do testów zderzeniowych Audi otworzyło w Ingolstadt już w 1970 roku. Producent korzystał z niej przez następne 50 lat. W 1972 roku natomiast wprowadzono do fabryki manekiny do testów zderzeniowych.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km