WAŻNE
TERAZ

Domen Prevc zwyciężył w Wiśle. Polak dopiero piąty

Łabędzi śpiew rzędowej piątki. Audi chce skończyć jej żywot z pompą

Audi od 2026 roku będzie prezentować nam już tylko i wyłącznie samochody elektryczne. Zanim jednak do tego dojdzie, Niemcy chcą wycisnąć wszystko, co się da, ze swojej rzędowej piątki, która do końca ma pozostać całkowicie spalinowa.

Audi RS3 Performance EditionAudi RS3 Performance Edition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Sagmeister photography
Kamil Niewiński

Pod koniec 2022 roku Audi podjęło radykalną decyzję, wedle której wszystkie ukazujące się od 2026 roku samochody ze znaczkiem tej marki będą napędzane energią elektryczną. Od 2033 roku zaś całkowicie ustanie produkcja aut spalinowych. Nie oznacza to, że już teraz Audi porzuca rozwój swoich jednostek zasilanych benzyną.

Dobrym przykładem jest tutaj Audi RS3, które pod maską posiada silnik generujący bazowo 394 KM, zaś w ogłoszonej w 2022 roku wersji Performance Edition - 407 KM. Okazuje się, że te wyniki wcale nie są limitem tej jednostki, czyli turbodoładowanej rzędowej piątki 2,5 TFSI. Szef Audi Sport Sebastian Grams zapewnia, że silnik będzie rozwijany i nie zostanie zelektryfikowany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Quattro - rodzaje i działanie legendarnego napędu

Przed nami jeszcze długa droga. Stworzyliśmy RS3 Performance Edition, która jest szybsza, ma lepsze osiągi, ma kubełkowe fotele i inne wyjątkowe cechy. Jak więc widać, w przyszłości chcemy udoskonalać nasze produkty.

Sebastian Grams
szef działu Audi Sport

Jeżeli plany Audi rzeczywiście zostaną wdrożone w życie, na udoskonalanie jednostki pozostały tylko trzy lata. Jest to jednak wystarczająco dużo czasu, by móc rzucić rękawicę konkurencji. Jak podaje portal Motor1, Audi może chcieć dorównać mocą kompaktom Mercedesa. Audi RS3, a także silnik R5 2,5 TFSI może być do tego idealną platformą - tym bardziej, że ma być ona jeszcze rozwijana.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯