Obraz

Arrinera Hussarya GT na testach przed Festiwalem Prędkości w Goodwood

Marcin Łobodziński

Wyścigowa odmiana polskiego samochodu sportowego Arrinera Husarya GT pojawi się w Goodwood na słynnym festiwalu prędkości. Auto prawdopodobnie weźmie udział w przejazdach, dlatego sprawdzano je ostatecznie na lotnisku Bruntingthorpe Airfield w wyjątkowo mokrych warunkach.

O Arrinerze piszemy od maja 2011 roku, kiedy to firma Arrinera Automotive zaprezentowała nowe wizualizacje projektu znanego wcześniej pod nazwą Veno. Generalnie prace trwają od 2008 roku, ale było sporo problemów z podwykonawcami i trzy lata później wszystko ruszyło jakby od nowa. W czerwcu 2011 roku zaprezentowano samochód w wersji, nazwijmy to próbnej. Na przełomie lipca i sierpnia prowadzono jazdy testowe, a w maju 2012 roku publikowaliśmy informację, że pierwsze samochody trafią do klientów właśnie w tym roku, że są już pierwsze zamówienia, a cena to 509 tys. zł. Producent podał też specyfikację techniczną, w tym silnika V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 650 KM. Po okresie dłuższego przestoju w mediach pojawiła się burza, pisano, że auto nigdy nie powstanie, a firma nadal trwała przy swoim i zapowiedziała nawet wersję produkcyjną.

Obraz

Wiele osób negowało cały projekt, a Arrinera Automotive podała w międzyczasie informacje o miejscu produkcji swojego samochodu. Arrinera miała być budowana w nowo powstałym wówczas zakładzie SILS Centre Gliwice, a w lipcu pojawiły się wizualizacje samochodu w ostatecznej wersji produkcyjnej. Na szkicach komputerowych zadebiutowało nie tylko auto, ale także nowa nazwa Hussarya inspirowana polską jazdą konną. Dostaliśmy nawet zaproszenie do miejsca, które można by nazwać centrum projektowym Arrinery. Poznaliśmy nie tylko ojca Arrinery, Łukasza Tomkiewicza, ale także projektantów zarówno stylistyki samochodu jak i jego mechaniki. Poznaliśmy sporo szczegółów z przeszłości i ambitne plany firmy na przyszłość. To był kwiecień, rok 2013.

Pod koniec tego roku, tego, w którym pierwsi klienci mieli już się cieszyć swoim własnym, polskim supersamochodem, prowadzono dopiero testy ramy, a w marcu 2014 pokazano kolejne szkice auta produkcyjnego w wersji ostatecznej. Dwa miesiące później Arrinera weszła na giełdę, a jesienią rozpoczęto testy gotowego samochodu. Opublikowaliśmy informację, że za projekt wnętrza będzie odpowiadała bardzo uznana firma Luc&Andre. Powoli przestawaliśmy też rozumieć kto jest kim w spółce/spółkach, jaka firma za co odpowiada i opublikowaliśmy taką wiadomość:

Arrinera Automotive Holding PLC to spółka-matka warszawskiej Arrinery Automotive S.A. Teraz przenosi się do Silverstone, gdzie będzie realizowana strategia sprzedaży modelu Hussarya w Chinach, na Bliskim Wschodzie, w Europie Zachodniej i USA. Zdaniem Arkadiusza Kuicha, prezesa Arrinera Automotive Holding PLC i tym samym prezesa notowanej na NewConnect spółki VENO – głównego inwestora, to miejsce najbardziej odpowiada projektowi jakim jest Arrinera Hussarya – jest jego naturalnym środowiskiem. Jest to też miejsce strategiczne.

Autokult.pl

Wreszcie przyszedł rok 2015 i Arrinera Hussarya zadebiutowała na Poznań Motor Show, dzięki czemu każdy Polak mógł zobaczyć swoją dumę narodową, jaką jest supersportowe, polskie auto, które zgodnie z powyższą informacją, całkowicie polskie powoli przestawało być, a klientów szuka się przede wszystkim poza naszym krajem. W Poznaniu pojawił się samochód w wersji GT, czyli wyścigowej, co nie do końca składa się w logiczną całość. Dlaczego? Ponieważ w wyścigach samochodów obowiązuje coś, co zwie się homologacją. By ją uzyskać, trzeba najpierw zbudować określoną liczbę samochodów drogowych, ponieważ auto wyścigowe bazuje na produkcyjnym. Zatem na razie Arrinera Hussarya GT absolutnie nie jest samochodem wyścigowym, najwyżej torową zabawką pokroju McLarena 570S Sprint czy Ferrari serii FXX.

Obraz

W tym miejscu dochodzimy do dnia dzisiejszego, w którym pojawiły się zdjęcia wyścigowej Arrinery w Wielkiej Brytanii, przygotowywanej do Festiwalu Prędkości w Goodwood. To już ponad 5 lat od pierwszej, opublikowanej przez nas informacji o Arrinerze.

Bruntingthorpe - Arrinera Hussarya GT

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów