Ariel Atom V8 - mikry pogromca Bugatti Veyrona

Bezkompromisowe podejście firmy Ariel Motor Company w kwestii konstrukcji samochodów sportowych sprawiło, że producent ten znany jest na całym świecie z jedynego oferowanego modelu Atom. Teraz wszystkie oczy znowu spoglądają w stronę Wielkiej Brytanii, ponieważ zakończono testy i zaprezentowano wersję produkcyjną szalenie drapieżnej odmiany Atom V8, której pierwszy debiut miał miejsce dwa lata temu.

Obraz
Rafał Warecki

Bezkompromisowe podejście firmy Ariel Motor Company w kwestii konstrukcji samochodów sportowych sprawiło, że producent ten znany jest na całym świecie z jedynego oferowanego modelu Atom. Teraz wszystkie oczy znowu spoglądają w stronę Wielkiej Brytanii, ponieważ zakończono testy i zaprezentowano wersję produkcyjną szalenie drapieżnej odmiany Atom V8, której pierwszy debiut miał miejsce dwa lata temu.

Co szczególnie przykuwa uwagę? Oczywiście jednostka napędowa. Widlaste, ośmiocylindrowe serce o pojemności 3,0 litrów powstało w wyniku fuzji dwóch jednostek R4 pochodzących z motocykla Suzuki GSX1300R i generuje 475 (dla wersji drogowej) lub 500 (dla wersji torowej) KM mocy. Wysokoobrotowy silnik osiąga maksymalną prędkość obrotową rzędu 10 500 rpm, jego mocniejsza odmiana dopuszcza 100 rpm więcej. Jednostka napędowa współpracuje z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów Sadev.

Obraz

Ważące około 520 kg auto jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h w ciągu 2,3 sekundy, 160 km/h w 5,4 sekundy, a licznik prędkościomierza zatrzymuje się na wskazaniu 273 km/h dla wersji drogowej i 322 km/h dla odmiany torowej. Odpowiednie modyfikacje przeszło również zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych wykonanych ze stali chromowo-molibdenowej. Amortyzatory dostarczyła firma Intrax, układ hamulcowy Alcon, a opony w rozmiarze 205/50 R15 i 245/45 R16, Toyo.

Zostanie wyprodukowanych 25 egzemplarzy Ariel Atom V8, wszystkie zostały już dawno wyprzedane po cenie 150 000 funtów szterlingów, czyli kilkakrotnie mniejszej niż słynny Bugatti Veyron. Dostawy rozpoczną się wiosną 2011 roku.

Obraz

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł