Mitsubishi Outlander PHEV (2016) - lifting elektrycznego SUV-a

Concept-S wróżył wygląd liftingu Outlandera już ponad rok temu. Teraz przyszedł czas, by Mitsubishi odsłoniło swoje elektryczne karty.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Outlander PHEV zmienił się bardzo wyraźnie w stosunku do nieodświeżonej wersji. Nowa atrapa zderzaka i zestaw świeżych opcji kolorystycznych to jednak tylko część z nowości. Auto przede wszystkim stało się bardziej oszczędne.

Obraz

Zanim jednak o samym napędzie, zajrzyjmy jeszcze do środka. Jest tu nowa, czteroramienna kierownica, a podsufitka może być wyściełana innym niż do tej pory rodzajem tapicerki. Na konsoli środkowej nie zabrakło połyskującej czerni, tak lubianej obecnie przez producentów. Imitacja lakieru piano black świetnie wygląda w katalogach, ale w praktyce nie raz już przekonaliśmy się, że jest bardzo niepraktyczna, bo szybko się brudzi.

Jak już wspomniałem, najważniejsze zmiany zaszły tam, gdzie oko nie sięga, czyli w trzewiach Outlandera PHEV. Mitsubishi udało się zredukować tarcie między podzespołami układu napędowego, co przełożyło się na uzyskanie zużycia paliwa na poziomie 4,95 l/100 km w japońskim cyklu JC08. Zasięg na samym silniku elektrycznym udało się wydłużyć o... 600 metrów. Wynosi on teraz 60,8 km.

Obraz

Dużą zaletą samochodów wyposażonych w motor zasilany prądem jest ich dobre przyspieszenie od zera do niewielkich prędkości. To przydatne w ich naturalnym środowisku - w mieście. Dlatego Mitsubishi poprawiło wyniki PHEV-a również w tej sferze.

Ceny Outlandera PHEV mają zaczynać się w Japonii od 3 596 400 jenów. To równowartość 107,6 tys. zł.

Obraz

Wbrew temu co możemy sądzić po polskich ulicach, Outlander w wersji zelektryfikowanej jest dosyć popularnym samochodem. Stosunkowo dużo tych SUV-ów jeździ np. w Holandii. Czy kiedykolwiek takie auta będziemy oglądać w równie dużych ilościach w Polsce? Kończąc tę dygresję: ponownie wraca problem infrastruktury. Póki ta się nie polepszy, PHEV i im podobne samochody pozostaną w naszym kraju egzotyką.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km