AMG zastąpi Mercedesa w Formule 1? 

Jakiś czas temu w sieci pojawiły się pogłoski, że Mercedes może ograniczyć swoją obecność w Formule 1 jedynie do roli dostawcy jednostek napędowych. Najnowsze doniesienia jasno wskazują na to, że Nico Rosberg i Michael Schumacher nie stracą pracy.

(fot. mercedes-amg-f1.com)(fot. mercedes-amg-f1.com)
Bartosz Pokrzywiński

Jakiś czas temu w sieci pojawiły się pogłoski, że Mercedes może ograniczyć swoją obecność w Formule 1 jedynie do roli dostawcy jednostek napędowych. Najnowsze doniesienia jasno wskazują na to, że Nico Rosberg i Michael Schumacher nie stracą pracy.

Po sezonie 2009 Mercedes zdecydował się dołączyć do przerzedzonej grupy producentów w Formule 1. Niemiecka firma odkupiła od Rossa Brawna mistrzowski wówczas zespół Brawn GP, który z kolei powstał na bazie starej ekipy Hondy.

W kolejnych latach ekipa nie doczekała się jednak znaczących sukcesów, pomimo że kierowcami byli szybki Nico Rosberg oraz Michael Schumacher, który dla Brawna, nowego dyrektora teamu Mercedesa, powrócił do F1.

Przed sezonem 2012 nazwa zespołu została zmieniona na Mercedes AMG Petronas F1 Team. Celem tego było wsparcie wizerunkowo-reklamowe dla AMG. Francuski Auto Hebdo zasugerował ostatnio, że w związku z tym, że nowa umowa Concodre Agreement nie została jeszcze podpisana przez Mercedesa, niemiecki producent nie zostanie w F1 pod tą samą nazwą.

Wcześniej mówiono o tym, że Niemcy pozostaną w F1 tylko w charakterze dostawcy jednostek napędowych. Teraz z kolei w sieci pojawiła się wersja, według której zespół zostanie przemianowany na AMG. To miałoby teoretycznie oznaczać, że ekipa koncentruje się bardziej na inżynierii niż zarządzaniu zespołem.

Nadal jednak szefem ekipy miałby być Ross Brawn, a obsada pozostanie bez zmian - Nico Rosberg i Michael Schumacher. Czy plotki te okażą się prawdziwe? Warto wziąć pod uwagę, że przerwa wakacyjna w F1 sprzyja wypływaniu nowych plotek na światło dzienne. Pozostaje więc czekać.

Źródło: F1.plAutoHebdo

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił