Alfa Romeo odświeża Giulię i Stelvio Quadrifoglio dużą porcją elektroniki oraz szczyptą emocji

Zamiast kłębów dymu, spalonej gumy i przeszywającego uszy wrzasku doładowanej V6-ki – wideokonferencja. Przez epidemię koronawirusa Alfa Romeo była zmuszona zaprezentować lifting Giulii i Stelvio Quadrifoglio przez internet. Producent zapewnia, że podczas modernizacji nie ujęto ani grama sportowego charakteru, ale zwiększono wygodę na co dzień.

Alfa Romeo zapewnia, że zmiany nie odebrały Giulii i Stelvio Quadrifoglio ani trochę duszy sportowca, a wręcz ją wzbogaciłyAlfa Romeo zapewnia, że zmiany nie odebrały Giulii i Stelvio Quadrifoglio ani trochę duszy sportowca, a wręcz ją wzbogaciły
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

W najbliższym czasie wszelkie prezentacje nowych aut będą wyglądały właśnie w ten sposób. Wideokonferencja z odpowiedzialnymi za projekt osobami musi nam na razie zaspokoić ciekawość fizycznego obcowania z nowym pojazdem. Włosi zadbali jednak o to, by choć w ułamku poczuć adrenalinę związaną z odświeżonymi, topowymi modelami, zalecając włożenie słuchawek i puszczając aksamitną ścieżkę dźwiękową z nowego wydechu Akrapovič.

Jest to jedna z najważniejszych zmian w Giulii i Stelvio Quadrifoglio – tytanowy układ wydechowy z końcówkami z włókna węglowego wyposażono w klapki, pozwoli jednostce wyzwolić swój pełny potencjał foniczny, szczególnie po pełnym otwarciu kanałów.

Nowy lakier Montreal Green zarezerwowany jest dla wersji Quadrifoglio
Nowy lakier Montreal Green zarezerwowany jest dla wersji Quadrifoglio © fot. mat. prasowe

Alfa Romeo zapewnia, że zmiany nie ujęły sportowego charakteru zawieszeniu ani 510-konnej jednostce 2.9 V6 Bi-Turbo. Zespolenie auta z kierowcą ma być tak samo silne jak to miało miejsce tej pory. Dla Stelvio przewidziane zostały nowe felgi o imponującym rozmiarze 21 cali, pod którymi mogą się znaleźć opcjonalne węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Skoro Włochy, to nie mogło zabraknąć stylu i dbałości o szczegóły

Włosi podkreślają, że pracując nad odświeżeniem Giulii i Stelvio Quadrifoglio, starali się m.in. jeszcze lepiej oddać styl z Półwyspu Apenińskiego, maniakalnie dbając o detale. Wewnątrz będzie można znaleźć lepiej dobrane materiały zarówno siedzeń, deski rozdzielczej, jak i boczków drzwi. Nie zabraknie włókna węglowego, aluminium, skóry i Alcantary – prawdziwie sportowe atrybuty.

Rozszerzona zostanie także możliwość personalizacji, m.in. dzięki nowym akcesoriom Mopar. Poprawiono też wygłuszenie, które lepiej odizoluje pasażerów od niepożądanych szumów wiatru czy opon.

Do oferty zawitają nowe odcienie palety kolorów, które w bezpośredni sposób odwołują się do legendarnych modeli Alfy Romeo — Rosso 6C Villa d’Este, Ocra GT Junior oraz Montreal Green. O ile pierwsze dwa będzie można też spotkać w zwykłych odmianach Giulii i Stelvio, tak ostatni zarezerwowany jest dla wersji Quadrifoglio.

W środku pojawiła się nowa kierownica, odmieniony drążek zmiany automatycznej skrzyni biegów oraz przeprojektowana konsola środkowa z dodatkowymi schowkami. Klient będzie miał też większy wybór foteli – od takich zapewniających większy komfort na trasie, aż po te lepiej trzymające nasze ciało podczas dynamicznej jazdy. Zwieńczeniem zmian stylistycznych są nowe, LED-owe światła tylne o smuklejszym kształcie oraz czarne wykończenie przedniego Scudetto.

Dużo nowego w elektronice

Żeby iść z duchem czasu i dotrzymać kroku konkurencji, Alfa Romeo uzbroiła Giulię i Stelvio Quadrifoglio w dodatkowe wyposażenie standardowe. Zmieniono system multimedialny, zachowując 8,8-calowy ekran i dodając mu kilka przydatnych aplikacji – teraz ma być bardziej intuicyjny i dopasowany do potrzeb kierowcy. Względem zwykłych wersji w Quadrifoglio będzie można na bieżąco wyświetlać na ekranie dane dotyczące poszczególnych podzespołów (Performance Pages), jak np. poziom doładowania, rozkład momentu obrotowego czy temperaturę płynów.

Tytanowy układ wydechowy Akrapovic zapewni odpowiednie doznania dźwiękowe
Tytanowy układ wydechowy Akrapovic zapewni odpowiednie doznania dźwiękowe © fot. mat. prasowe

W skład wyposażenia wchodzi też szeroki pakiet asystentów jazdy ADAS 2, który stanowi przepustkę do 2. poziomu autonomicznej jazdy – od systemu utrzymania pasa ruchu, przez adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych z inteligentnym ogranicznikiem prędkości (tu Włosi podkreślali jego istotną rolę, biorąc pod uwagę niemałą moc dostępną pod prawą stopą), system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie aż po aktywny układ monitorowani martwego pola. Między innymi z tego względu wymuszona została wymiana kierownicy na nową, pojemnościową, którą uzbrojono w nowe przyciski.

Biorąc pod uwagę liczbę nowych dodatków, które spotkamy już w standardzie, Włosi zapowiedzieli, że i cena będzie proporcjonalnie wyższa. Pamiętając jednak ogromną kwotę, jaką żąda Alfa Romeo za Giulię GTA i GTAm, mam nadzieję, że cennik nowej Giulii i Stelvio Quadrifoglio zostanie rozpisany nieco rozsądniej.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne