Znamy ceny Alfy Romeo Giulii GTA i GTAm. Potrzebujemy nowego słowa, bo "drogo" nie oddaje dobrze tych kwot

Auto, na które czekało wielu alfistów. Ale raczej nie wielu je zobaczy - cena i ograniczona liczba sztuk mocno to utrudnią
Auto, na które czekało wielu alfistów. Ale raczej nie wielu je zobaczy - cena i ograniczona liczba sztuk mocno to utrudnią
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Alfa Romeo
Michał Zieliński

02.05.2020 14:04, aktual.: 22.03.2023 11:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Są samochody tanie. Są te, które określamy mianem wartych swojej ceny. Są też takie, które po prostu są za drogie. I są też Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm, których ceny są tak wysokie, że taniej jest kupić Audi RS5 i Mercedesa-AMG C 63 S. I nie, brak "lub" to nie jest przypadek.

Jeżeli stoisz, to usiądź. Albo się połóż, bo cena lżejszej, szybszej i mocniejszej odmiany Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio może dosłownie zwalić z nóg. Ta tańsza z dwóch, czyli zwykłe GTA, kosztuje przynajmniej 176 500 euro (ok. 815 tys. zł). O blisko 5 tys. euro więcej będzie trzeba zapłacić za ostrzejszą i jeszcze lżejszą wersję GTAm.

Od razu chce się tutaj porównać te kwoty do niemieckich konkurentów: Audi RS 5 i Mercedesa-AMG C 63 S – na nowe BMW M3 ciągle czekamy. Okazuje się, że włoski sedan jest droższy od każdego z nich ponad dwukrotnie. Alfisti zauważą jednak, że Giulia GTA jest ostrzejszym i szybszym modelem, a wspomniane wozy rywalizują raczej ze "zwyczajną" Giulią Quadrifoglio. Sprawdźmy więc, co dostajemy, dopłacając do GTA.

Wersje Alfy Romeo Giulii GTA:

  • Giulia GTA, która pod maską ma 2,9-litrowe V6 generujące tu 540 KM. Auto rozpędza się do setki w 3,6 sekundy. Dzięki karbonowym elementom (np. maska i dach) udało się obniżyć masę o 100 kg. Mamy też przeprojektowane zawieszenie, większy rozstaw kół, aktywne dokładki przedniego zderzaka i 20-calowe felgi. Całość wieńczy wydech z logo Akrapoviča zakończony wielką końcówką, która została umieszczona centralnie;
  • Giulia GTAm, czyli nastawiona na wrażenia z jazdy na torze. Oferuje to samo co GTA, ale ma lekkie fotele kubełkowe, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt, klatkę bezpieczeństwa oraz boczne i tylne szyby z poliwęglanu.

Warto tu dodać, że poza autem dostaniemy też pokrowiec na samochód, kask oraz kombinezon Alpinestars. Nie zmienia to faktu, że cena wozu i tak jest absurdalnie wysoka. Ze znalezieniem chętnych jednak nie powinno być problemów. Alfa Romeo zapowiedziało, że powstanie tylko po 500 egzemplarzy Giulii GTA i GTAm. A to oznacza, że dla wielu będzie to po prostu inwestycja z bardzo dużym wkładem własnym.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (14)
Zobacz także