Alfa Romeo i ambitne plany na przyszłość
Wśród wszystkich marek, których właścicielem jest koncern Fiat, najwięcej niewykorzystanego potencjału drzemie we włoskiej Alfa Romeo. Firma z Turynu ma w swojej ofercie jedynie małą MiTo, kompaktową Giuliettę oraz wysłużoną już 159. Włosi przedstawili plan na przyszłość mający zwiększyć dochody.
04.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:24
Wśród wszystkich marek, których właścicielem jest koncern Fiat, najwięcej niewykorzystanego potencjału drzemie we włoskiej Alfa Romeo. Firma z Turynu ma w swojej ofercie jedynie małą MiTo, kompaktową Giuliettę oraz wysłużoną już 159. Włosi przedstawili plan na przyszłość mający zwiększyć dochody.
Pierwszą nowością w gamie samochodów Alfy Romeo ma być model 4C. Sportowe auto, mniejszy krewniak 8C Competizione, wejdzie do sprzedaży prawdopodobnie w 2013 roku. Dzięki niemu włoska marka powróci na rynek amerykański. Dwumiejscowe sportowe coupe z poszyciem z włókna węglowego ma być konkurencją dla takich modeli jak brytyjski Lotus Evora. Będzie to jednak produkcja małoseryjna, mająca jedynie udowodnić, że Alfa Romeo nie zapomniała o swoich korzeniach.
Kolejna nowość to Spider, który do sprzedaży wejdzie około 2014 roku. Lekka konstrukcja oraz sportowa charakterystyka zawieszenia i jednostki napędowej mają iść w parze z wysublimowaną stylistyką. Będzie to ukłon w stronę miłośników klasycznego wizerunku marki.
Na koniec 2012 roku skończy się niestety produkcja modelu 159 zarówno w odmianie sedan, jak i kombi. Dyrektor Fiata, Sergio Marchionne, kilka razy odrzucał propozycje wyglądu następcy konkurenta dla Audi A4 oraz BMW serii 3. Po obecnie produkowanym flagowym pojeździe marki zostanie na pewien czas luka w gamie oferowanych samochodów. Dopiero w 2014 roku, czyli dwa lata później, niż planowano, do produkcji wejdzie Giulia, skonstruowana na przedłużonej płycie podłogowej Giulietty.
Kolejnym planowanym autem włoskiego producenta jest niewielki crossover, mający powalczyć na rynku z takimi modelami jak Volkswagen Tiguan czy Ford Kuga. Alfa Romeo obiecuje, że nie będzie to jedynie narzędzie do zarabiania pieniędzy, ale prawdziwa Alfa, stylizowana zgodnie z duchem marki.
Zaskoczeniem jest uwzględnienie w planach włoskiego producenta zupełnie nowego modelu, który będzie pierwszym od czasów 75 (którego produkcja zakończyła się w 1992 roku) produkowanym masowo samochodem Alfy Romeo z napędem na tylną oś. W tym momencie nie jest znana planowana nazwa tego auta. Wiadomo jedynie, że będzie korzystało z płyty podłogowej Chryslera 300 (czyli również Lancii Themy), a pod maskę trafi między innymi widlasta szóstka. Ma to być kolejny model, którego produkcja ruszy w 2014 roku.
Spośród obecnie dostępnych samochodów zmiany nastąpią w modelu MiTo, który za 2-3 lata ma być sprzedawany również w wersji 5-drziowej. Brera oraz Spider wyjdą ze sprzedaży z końcem bieżącego roku.
Ambitne plany mają pomóc Alfie osiągnąć w 2014 r. sprzedaż na poziomie około 400 000 egzemplarzy rocznie. Cel nie będzie łatwy do osiągnięcia, gdyż przewidywany na bieżący rok wynik to około 155 000 sprzedanych samochodów.
Źródło: Carscoop