Adam Małysz, Dakar oraz specjalne wersje Mitsubishi Pajero i L200 [relacja autokult.pl]

Wczoraj w salonie Mitsubishi Auto GT w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, poświęcona przygotowaniom RMF Caroline Team do startu w najbliższej edycji słynnego rajdu Dakar. Była okazja do zadania kilku pytań Adamowi Małyszowi i pozostałym członkom teamu. Przy okazji zaprezentowano modele Pajero i L200 w specjalnej wersji Dakar.

Adam Małysz
Adam Małysz
Marcin Łobodziński

17.11.2011 | aktual.: 30.03.2023 13:27

Na spotkaniu z dziennikarzami pojawiły się m.in. załogi polskiego zespołu: Adam Małysz i Rafał Marton oraz Albert Gryszczuk z Michałem Krawczykiem. Można było również porozmawiać z Arkadiuszem Tomalą - dyrektorem zarządzającym polskim oddziałem Mitsubishi Motors.

Adam Małysz
Adam Małysz

Na początku przybliżono pełną sukcesów historię Mitsubishi Pajero w pustynnym maratonie. Arkadiusz Tomala pokrótce przedstawił zmiany w specjalnych edycjach Pajero i L200. Były to modyfikacje delikatne, głównie stylistyczne, pozwalające poczuć ich nabywcom, że uczestniczą w dakarowej historii Mitsubishi.

I tak L200 różni się jedynie napisem DAKAR na bokach nadwozia i tylnej klapie, grillem, dywanikami z wyhaftowanym napisem DAKAR, dodano też osłonę tylnych lamp. Trudno na pierwszy rzut oka dostrzec różnice, jeśli nie liczyć naklejek, które można sobie dokupić.

Mitsubishi Pajero DAKAR
Mitsubishi Pajero DAKAR

Natomiast większe zmiany zaszły w Pajero DAKAR, które przy okazji przeszło delikatny facelifting. Pajero w specjalnej edycji ma napis DAKAR EDITION na osłonie koła zapasowego oraz fotelach, które obszyto Alcantarą. Podobnie potraktowano deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Dodano wysokiej klasy stację multimedialną i sprzęt audio firmy Alpine. Dzięki temu Pajero DAKAR wygląda – przynajmniej wewnątrz – nieco bardziej wyjątkowo.

Co ciekawe, oba modele nie różnią się cenowo od zwykłych L200 i Pajero. Arkadiusz Tomala powiedział, że takie wyjątkowe auta robione są na życzenie klientów, którzy wraz z nadchodzącym Dakarem domagają się wręcz tego typu zabiegów.

Mitsubishi Pajero DAKAR
Mitsubishi Pajero DAKAR

Później przyszedł czas na wypowiedzi kierowców i ich pilotów. Adam Małysz na początku chwalił seryjne Pajero, które wystartowało w RMF Maroko Challenge. Za kierownicą siedziała żona Adama Małysza – Izabela, która - jak twierdzi były skoczek - nie oszczędzała auta. Podobnie jak Anna Dereszowska, która traktowała Pajero bardzo brutalnie. Wszystkie auta, które wyjechały z Polski jako nowe, po pokonaniu dystansu całego rajdu wróciły do stolicy o własnych siłach z przebiegiem ponad 10 tys. km.

Adam Małysz
Adam Małysz

Zapytano Adama Małysza o cele i założenia zespołu na rajd Dakar. Adam i jego niezwykle doświadczony pilot Rafał Marton postawili sobie jasny cel: dojechać do mety. Nie było mowy o wynikach rajdu czy ściganiu, ale o zbieraniu doświadczeń na całym dystansie.

Załogi RMF Caroline Team nie marzą, ale realnie oceniają swoje szanse. Do startu podchodzą świadomie i z założeniami, którym mogą sprostać. Adam jest świadomy tego, że będzie to dla niego bardzo trudna próba. Ostrożnie ocenia swoje szanse i wie, że przed nim jeszcze daleka droga, zanim osiągnie dobry wynik.

Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza

Widać, że Adam Małysz jest wyjątkowo zdeterminowany, zmotywowany i pokorny. Ma u boku wspaniałego pilota z ogromnym doświadczeniem. Nie musi się też martwić o to, że nie poradzi sobie z awariami, które mogą przydarzyć się w rajdzie. Rafał Marton zna model Pajero V60 T1 od podszewki, bo spędził w nim dużo czasu, startując w dwóch edycjach Dakaru, w cyklu Baja oraz rajdach terenowych w Polsce. Jest też znakomitym mechanikiem.

Można było również zobaczyć Mitsubishi L200, które także wystartuje w Dakarze. Będzie to "ukryty" wóz serwisowy zespołu RMF Caroline Team. Mam na myśli auto, które oficjalnie wystartuje w Dakarze z numerem 816 jako uczestnik, ale w rzeczywistości będzie pełniło funkcję wozu serwisowego i logistycznego.

Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza

Na konferencji pojawił się redaktor Auto Motor i Sport - Julian Obrocki. Dziś dziennikarz specjalizujący się w rajdach, niegdyś kierowca rajdowy i pilot. Pierwszy Polak, który dotarł do mety jeszcze wtedy klasycznego Paryż-Dakar. Była okazja i jemu zadać kilka pytań dotyczących tego, jak ocenia Adama Małysza jako kierowcę rajdowego.

Julian Obrocki jest pod ogromnym wrażeniem Adama. Widzi w nim kierowcę rajdowego, a przede wszystkim profesjonalnego sportowca. Powiedział, że Adam jest niezwykle solidny, konsekwentny i dąży do realizacji postawionych celów. Nie podpala się jak wielu młodych zawodników na początku swojej kariery. Jest słowny i gdy w grę wchodzi sport, nigdy nie szuka wymówek. Jest też bardzo pokorny i słucha rad doświadczonych kolegów. Ocenił Adama jako bardzo dobrego kierowcę, bo miał okazję z nim jeździć.

Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza

Jak podkreślił Luc Alphand, podobnie jak Adam Małysz był narciarzem i zdobył swoje wymarzone trofeum w Dakarze. Narciarze to doskonali kierowcy, bo świetnie czują auto. Niewielu pewnie wie, że przed swoimi pierwszymi startami za kierownicą rajdowych samochodów na nartach dobrze jeździli m.in. Walter Rohrl i Andreas Mikkelsen – aktualny mistrz serii IRC.

Julian Obrocki nie skreśla Adama jako kierowcy rajdowego. Jeśli Małysz będzie konsekwentny i wystarczająco cierpliwy, na pewno w przyszłości osiągnie dobry wynik w Dakarze. Luc Alphand czekał na zwycięstwo 8 lat. Ile poczeka nasz były skoczek?

Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza

Na konferencji można było się bliżej przyjrzeć rajdówce Adam Małysza. To wyczynowe auto bez żadnych kompromisów, solidnie pospawane, wzmocnione i surowe wewnątrz. Z zewnątrz wygląda dość niepozornie. Rafał Marton, zapytany przez jednego z dziennikarzy o różnicę pomiędzy Porsche Cayenne, przygotowanym dla Adama Małysza, a Mitsubishi Pajero V60 T1, nie potrafił znaleźć odpowiednich słów. Na koniec stwierdził: „To są auta zupełnie nieporównywalne, z dwóch różnych światów”. Oczywiście ma rację. O ogólnych różnicach pomiędzy nimi autami pisałem już wcześniej tutaj.

  • Mitsubishi L200 DAKAR
  • Mitsubishi L200 DAKAR
  • Mitsubishi Pajero DAKAR
  • Mitsubishi Pajero DAKAR
  • Mitsubishi Pajero DAKAR
  • Mitsubishi Pajero DAKAR
  • Mitsubishi Pajero DAKAR
  • Mitsubishi Pajero DAKAR
  • Adam Małysz
  • Adam Małysz
  • Adam Małysz
  • Adam Małysz
  • Adam Małysz
  • Adam Małysz
  • Adam Małysz
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
  • Mitsubishi Pajero V60 T1 Adama Małysza
[1/27] Mitsubishi L200 DAKAR
Źródło artykułu:WP Autokult
relacjeMitsubishiMitsubishi Pajero
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)