Krzysztof Hołowczyc wybiera Mini na rajd Dakar 2012
Załoga ORLEN Team - Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin - startująca dotychczas w pucharze świata samochodem BMW X3, w zbliżającym się Dakarze pojedzie najnowszym modelem Mini ALL4 Racing.
27.10.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:57
Za dostarczenie i serwis samochodu odpowiedzialna będzie firma x-raid, do tej pory przygotowująca dla naszego kierowcy BMW X3 CC. Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin będą piątą załogą Mini zgłoszoną do przyszłorocznego Dakaru. Będą mieli do dyspozycji auto w najwyższej możliwej specyfikacji.
Oznacza to, że Krzysztof Hołowczyc nieoficjalnie został kierowcą fabrycznym lub przynajmniej dysponującym fabrycznym sprzętem. Start modelem z najlepszą specyfikacją to awans Krzyśka na najwyższy szczebel dakarowej rywalizacji. Kierowca wreszcie może walczyć o zwycięstwo jak równy z równym z takimi świetnymi zawodnikami takimi jak Stephane Peterhansel, który również pojedzie Mini.
Mini ALL4 Racing jest o 29 KM mocniejszy od dotychczasowej maszyny ze stajni X-Raid. 3-litrowy diesel o mocy 315 KM i momencie obrotowym ok. 700 Nm realizuje napęd poprzez 6-biegową skrzynię sekwencyjną Sadev. Samochód jest dużo krótszy od BMW X3. Jego największe zalety to dużo niżej położony środek ciężkości i znacznie lepsze zawieszenie.
Załoga ORLEN Teamu testowała już nową maszynę na pustyni w Maroku. Hołowczyc jest bardzo zadowolony:
Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku.
Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej PKN ORLEN, liczy na dobre wyniki swojego podopiecznego, choć zdaje sobie sprawę z nieprzewidywalnego charakteru tej morderczej imprezy. Ważne, że na tyle zaufał Hołowczycowi, że zorganizował dla niego sprzęt najwyższej klasy.
Nie jest jeszcze znane malowanie nowej rajdówki Krzysztofa Hołowczyca. O projekcie graficznym zdecydują kibice, którzy do końca października mogą nadsyłać swoje propozycje. Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie ORLEN Teamu.
Specyfikacja techniczna Mini 4ALL Racing
Silnik
Wysokoprężny BMW, podwójnie doładowany, rzędowy 6-cylindrowy, 24-zaworowy
Pojemność - 3000 cm[sup]3[/sup]
System paliwowy - Bosch Common Rail, 2000 bar, zwężka regulaminowa 38 mm
Moc maksymalna - 315 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy - 700 Nm/2100 obr./min
Układ napędowy
Sprzęgło - trzytarczowe, metalowe AP Racing
Skrzynia biegów - 6-biegowa, sekwencyjna Sadev
Mechanizmy różnicowe - mechaniczne z mechanizmem samoblokującym X-trac
Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie - niezależne z podwójnymi wahaczami, podwójne amortyzatory Reiger
Tarcze hamulcowe wentylowane AP Disc brakes (320 mm x 32 mm) 6-tłoczkowe zaciski AP Racing
Opony 235/85 R16 BF Goodrich
Nadwozie
Kevlarowo-karbonowy kompozyt
Konstrukcja rurowa nadwozia
Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów
Wymiary i masy
Całkowita długość/szerokość/wysokość - 4377 mm/1994 mm/1996 mm
Rozstaw osi - 2906 mm
Rozstaw kół - 1815 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy - 1900 kg, minimalna zgodna z regulaminem
Źródło: ORLEN TEAM • x-raid.de