ABT zmienia Audi A6 kombi – ABT AS6 Avant (2011)

Niemiecki ABT bardzo dynamicznie poszerza swoją ofertę. Najnowszym produktem w katalogu tunera jest AS6 Avant bazujące oczywiście na nowym Audi A6 Avant. Firma oferuje szeroki wachlarz zmian. Jakich? O tym przekonacie się w tym artykule.

Obraz
Olgierd Lachowski

Niemiecki ABT bardzo dynamicznie poszerza swoją ofertę. Najnowszym produktem w katalogu tunera jest AS6 Avant bazujące oczywiście na nowym Audi A6 Avant. Firma oferuje szeroki wachlarz zmian. Jakich? O tym przekonacie się w tym artykule.

Dynamiczne i jednocześnie eleganckie linie A6 Avant firma tuningowa ma zamiar podkreślić niezbyt rozbudowanym zestawem spojlerów. W jego skład wejdzie przednia nakładka pod zderzak, boczne listwy pod progi, nakładka na tylny zderzak i mały spojler dachowy. Wszystko dobrze współgrające z liniami nadwozia seryjnego samochodu, ale jednocześnie podkreślające jego odmienność od wozu fabrycznego.

ABT AS6 Avant fot.1
ABT AS6 Avant fot.1

Uzupełnieniem modyfikacji stylistycznych będą felgi w trzech wzorach i pięciu wariantach kolorystycznych. Najmniejsze koła będą miały rozmiar 8,5 x 19” z oponami 255/40, a największe 9,0 x 21” z oponami 265/30.

Kabinę na początku będą mogły zdobić tylko dywaniki z logo ABT.

Tylna nakładka będzie wykonana tak, by można było zamontować 4 końcówki rur wydechowych o kształcie równoległoboków przygotowane przez tunera. Na razie firma z Kempten nie informuje czy będzie dostępny kompletny sportowy układ wydechowy.

Obecnie Audi A6 Avant sprzedawane jest z czterema silnikami w kilku wariantach mocy. Na początek ABT proponuje modyfikacje 245-konnego 3-litrowego motoru o zapłonie samoczynnym oraz 3-litrowej jednostki TFSI osiągającej moc 300 KM.

ABT AS6 Avant fot.2
ABT AS6 Avant fot.2

W obu przypadkach inżynierowie zastosują zmianę w postaci nowych sterowników silników i to już ma przynieść znaczny wzrost mocy.

Jednostka wysokoprężna ma się charakteryzować mocą 300 KM przy 4000 obr./min i momentem obrotowym 580 Nm przy 2400-3200 obr./min. Z kolei silnik benzynowy będzie osiągał aż 420 KM przy 5800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 540 Nm w zakresie od 3000-5400 obr./min.

300 KM powinno zapewnić dieslowi przyspieszenie do 100 km/h w 5,70 s (o 0,40 s szybciej niż w wozie seryjnym) i prędkość maksymalną 262 km/h. Natomiast auto napędzane 3-litrowym benzynowcem ma się rozpędzać do aż 280 km/h, a do setki przyspieszać w równe 5 sekund (zamiast 5,50 s).

Z czasem mają się też pojawić pakiety tuningowe do innych wersji silnikowych.

ABT AS6 Avant fot.5
ABT AS6 Avant fot.5

Najprawdopodobniej rzeczywiste auto będzie można obejrzeć na najbliższym salonie samochodowym, który odbędzie się we Frankfurcie nad Menem.[block position="inside"]7435[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe BMW X5. Zaskoczy silnikami
Oto nowe BMW X5. Zaskoczy silnikami
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje