Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem

Sierpień 2025 roku okazał się udany dla producentów aut elektrycznych działających w Europie, choć nie wszystkie marki zanotowały wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

BYD Atto 2BYD rośnie w siłę
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

W sierpniu 2025 roku w Europie zarejestrowano 154 582 auta elektryczne - to wynik o 26 proc. lepszy niż w sierpniu 2024, przekładający się na 20-procentowy udział w rynku. Tak, jedno na pięć aut kupowanych obecnie w Europie to elektryk. Którzy producenci mogą pochwalić się najlepszymi wynikami?

Zdecydowanym zwycięzcą sierpnia okazał się Volkswagen, który znalazł 16 105 chętnych, notując 45-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2024. Na drugiej pozycji uplasowała się Tesla z wynikiem 14 245 aut i 23-procentową stratą, a na trzecim BMW. Co ciekawe, Tesla okazała się jedyną marką w top 10, która sprzedała mniej aut niż przed rokiem. Wszyscy inni mogą pochwalić się mniejszymi lub większymi wzrostami.

Rejestracje aut elektrycznych w Europie - sierpień 2025

  1. Volkswagen - 16 105
  2. Tesla - 14 245
  3. BMW - 12 546
  4. Skoda - 11 223
  5. Audi - 9564
  6. Hyundai - 8229
  7. Mercedes - 8207
  8. Renault - 7501
  9. Ford - 6619
  10. BYD - 6465

Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest dziesiąta pozycja chińskiego BYD-a, który zanotował 118-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Rekordowa różnica (+123 proc.) przypadła jednak Fordowi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla X Plaid - wkurzająca, a i tak będziesz się chwalić

Jeśli chodzi natomiast o modele, największym wzięciem cieszyła się Tesla Model Y (8173 sztuki), tuż za nią sklasyfikowano Skodę Elroq (6205), a na trzeciej pozycji mamy Teslę Model 3 (6134).

Wybrane dla Ciebie

Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a