ABT Audi RS Q3 - mały szatan

Audi RS Q3 po wizycie u ABT-a może już jedynie pomarzyć o jeździe poza utwardzonymi drogami. To co tuner zaproponował w zamian może jednak zadowolić klientów, którzy w trudny teren i tak nie zamierzali się zapuszczać.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Odkąd Audi RS Q3 weszło do sprzedaży nawet nie przeszło mi przez myśl, że 310 KM wyciśnięte z doładowanego silnika R5 to za mało dla tego samochodu. Na szczęście inżynierowie firmy ABT nie rozumieją moich problemów i bez kompleksów wyciskają z 2,5-litrowej jednostki kolejne konie mechaniczne i niutonometry.

Obraz

ABT, który w swojej ofercie ma już pakiety tuningowe m. in. do Audi TT-RS nie miał problemów z wystrojeniem motoru RS Q3. Moduł sterujący pracą silnika otrzymał nowe oprogramowanie i wszystko wskazuje na to, że to jedyne zmiany jakie zaszły w tej części pojazdu. W ten sposób szybko i tanio udało się podnieść moc z 310 KM do aż 410 KM a moment obrotowy z seryjnych 420 Nm do 530 Nm.

Tuner nie podaje osiągów auta jednak patrząc na przyrosty mocy oraz momentu i porównując je z katalogowym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h można się spodziewać, że pierwsza setka pojawi się na liczniku po nieco ponad 5 sekundach (serynie 5,5 sekundy). W przypadku tego auta jednak szczególnie imponująca może okazać się elastyczność bowiem jak można się spodziewać przy wymianie chipa zmieniły się nie tylko maksymalna wartość mocy i momentu ale również ich przebiegi.

Obraz

Ze strony wizualnej w oczy od razu rzucają się m. in. zmienione zderzaki i nowe felgi a w celu ich ochrony przed krawężnikami i progami zwalniającymi ABT zainstalował regulowane zawieszenie. Auto, tak jak wszystkie prezentowane ostatnio samochody będzie można zobaczyć dopiero w przyszłym tygodniu w Genewie.

ABT Audi RS Q3 - galeria zdjęć:

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟