536 KM w Volkswagenie Golfie. Wyścigówka od niemieckiego tunera

Mimo upływu lat Golf R nadal pozostaje ciekawą propozycją w segmencie ostrych kompaktów. Głównie za sprawą napędu na cztery koła i dwulitrowego, doładowanego silnika, który charakteryzuje się niezłą podatnością na tuning. Niemiecka firma APR zrobiła z tego słuszny użytek.

Czy to wciąż Golf? Wbrew pozorom auto ma wiele wspólnego z oryginałem.Czy to wciąż Golf? Wbrew pozorom auto ma wiele wspólnego z oryginałem.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Większość tuningowych projektów opartych na najmocniejszej wersji Golfa, ogranicza się do delikatnego zwiększenia mocy i dodania kilku ozdób nadwozia. W tym przypadku jest jednak zupełnie inaczej. Niemieccy specjaliści zdecydowali się na gruntowną przebudowę, w wyniku której powstał imponujący, wyścigowy bolid.

Auto, które jest jedną z gwiazd tegorocznych targów tuningowych SEMA, posiada wszelkie atuty pozwalające na ostrą, torową rywalizację. Dwulitrowy motor zyskał znacznie wydajniejsze doładowanie, wzmocniony układ korbowo-tłokowy oraz wydech, który w stu procentach podporządkowano jak największej mocy. Auto może być głośne, gdyż mało kto będzie go używał do jazdy na co dzień.

536 KM mówi samo za siebie. Podobnie jak agresywnie wyglądające nadwozie, zmodyfikowane pod kątem poprawy aerodynamiki. Pokaźne zderzaki płynnie przechodzą w poszerzone nadkola. Dalej znajdziemy ogromne progi i tylne błotniki z dużymi wylotami powietrza. Oszałamiające wrażenie robi także dyfuzor i gigantyczny spojler na tylnej klapie. Nie ma wątpliwości, że to prawdziwa wyścigówka.

Obraz
© mat.prasowe

Mało? Wystarczy rzut oka do kabiny wyposażonej w pełną klatkę bezpieczeństwa, dwa kubełkowe fotele z szelkowymi pasami i system gaśniczy. Specjaliści z APR pozbyli się też zbędnych elementów wyposażenia takich jak np. tylna kanapa. Zrobili to jednak w zaskakująco estetyczny sposób. Wnętrze jest nadal całkiem przytulne jak na samochód o takim charakterze.

Osiągi robią wrażenie. APR chwali się, że pokonanie 1/4 mili zajmuje prezentowanemu Golfowi nie więcej niż 10 sekund, a sprint od 0-230 km/h trwa 15 sekund mniej niż w przypadku standardowej wersji. Na razie nie wiadomo czy powstanie więcej egzemplarzy, choć chętnych z pewnością by nie zabrakło.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥