1995 Honda Argento Vivo [zapomniane koncepty]

W 1995 roku włoskie studio Pininfarina zaprojektowało dla Hondy sportowego roadstera, który prezentował się bardzo efektownie. Z perspektywy czasu możemy patrzeć na koncept o nazwie Argento Vivo jak na protoplastę Hondy S2000.

1995 Honda Argento Vivo1995 Honda Argento Vivo
Arkadiusz Gabrysiak

W 1995 roku włoskie studio Pininfarina zaprojektowało dla Hondy sportowego roadstera, który prezentował się bardzo efektownie. Z perspektywy czasu możemy patrzeć na koncept o nazwie Argento Vivo jak na protoplastę Hondy S2000.

Prezentowany koncept był klasycznym roadsterem. Niska i szeroka sylwetka została zaakcentowana agresywnym pasem przednim z wąskimi reflektorami i wykończona w górnej części polerowanym aluminium. Na podobny zabieg zdecydowano się kilka lat później w limitowanych edycjach hipersamochodu naszych czasów - mowa oczywiście o Bugatti Veyronie. W koncepcyjnej Hondzie pozostałe panele w granatowym kolorze zostały wykonane z włókna szklanego.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo

Prototyp Agrento Vivo był wyposażony w twardy, składany dach, silnik z przodu i napęd na tylną oś . Pod maską znalazło się miejsce dla 5-cylindrowej, 2,5-litrowej jednostki benzynowej rozwijającej 190 KM i około 240 Nm momentu obrotowego.

We wnętrzu projektanci Pininfariny zdecydowali się na najszlachetniejsze materiały - dominowały tutaj skóra, aluminium i drewno, a wszystko to połączone w subtelny i wyrafinowany sposób, tak że przebywanie w tym zwracającym na siebie uwagę pojeździe należało do przyjemności. Na brak wrażeń z całą pewnością nie mógł narzekać kierowca, gdyż 190 KM, napęd na tył i jedynie 1240 kg masy musiało przysparzać sporo frajdy z jazdy.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo

Warto wspomnieć, że Hondzie ten prototyp nie przypadł do gustu, jednak spodobał się Sułtanowi Brunei, który do swojej kolekcji zamówił aż 5 Hond Argento Vivo. Jednak bogaty klient zażądał kilku zmian - zawieszenie, hamulce, skrzynia biegów oraz 7,3-litrowy silnik AMG w układzie V12 zostały zapożyczone z pojazdów Mercedesa.

  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
[1/10] 1995 Honda Argento Vivo Źródło zdjęć: |

Źródło: CarstylingDiseno ArtS2K Blog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił