1995 Honda Argento Vivo [zapomniane koncepty]

W 1995 roku włoskie studio Pininfarina zaprojektowało dla Hondy sportowego roadstera, który prezentował się bardzo efektownie. Z perspektywy czasu możemy patrzeć na koncept o nazwie Argento Vivo jak na protoplastę Hondy S2000.

1995 Honda Argento Vivo1995 Honda Argento Vivo
Arkadiusz Gabrysiak

W 1995 roku włoskie studio Pininfarina zaprojektowało dla Hondy sportowego roadstera, który prezentował się bardzo efektownie. Z perspektywy czasu możemy patrzeć na koncept o nazwie Argento Vivo jak na protoplastę Hondy S2000.

Prezentowany koncept był klasycznym roadsterem. Niska i szeroka sylwetka została zaakcentowana agresywnym pasem przednim z wąskimi reflektorami i wykończona w górnej części polerowanym aluminium. Na podobny zabieg zdecydowano się kilka lat później w limitowanych edycjach hipersamochodu naszych czasów - mowa oczywiście o Bugatti Veyronie. W koncepcyjnej Hondzie pozostałe panele w granatowym kolorze zostały wykonane z włókna szklanego.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo

Prototyp Agrento Vivo był wyposażony w twardy, składany dach, silnik z przodu i napęd na tylną oś . Pod maską znalazło się miejsce dla 5-cylindrowej, 2,5-litrowej jednostki benzynowej rozwijającej 190 KM i około 240 Nm momentu obrotowego.

We wnętrzu projektanci Pininfariny zdecydowali się na najszlachetniejsze materiały - dominowały tutaj skóra, aluminium i drewno, a wszystko to połączone w subtelny i wyrafinowany sposób, tak że przebywanie w tym zwracającym na siebie uwagę pojeździe należało do przyjemności. Na brak wrażeń z całą pewnością nie mógł narzekać kierowca, gdyż 190 KM, napęd na tył i jedynie 1240 kg masy musiało przysparzać sporo frajdy z jazdy.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo

Warto wspomnieć, że Hondzie ten prototyp nie przypadł do gustu, jednak spodobał się Sułtanowi Brunei, który do swojej kolekcji zamówił aż 5 Hond Argento Vivo. Jednak bogaty klient zażądał kilku zmian - zawieszenie, hamulce, skrzynia biegów oraz 7,3-litrowy silnik AMG w układzie V12 zostały zapożyczone z pojazdów Mercedesa.

  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
[1/10] 1995 Honda Argento Vivo Źródło zdjęć: |

Źródło: CarstylingDiseno ArtS2K Blog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe radiowozy policji. Wybór padł na rzadką markę
Nowe radiowozy policji. Wybór padł na rzadką markę
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Zielona strzałka w lewo. Czy na skrzyżowaniu można zawrócić?
Zielona strzałka w lewo. Czy na skrzyżowaniu można zawrócić?
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟