Znamy polską cenę nowego Nissana GT‑R (2016)

23 marca tego roku Nissan przedstawił ostatnią odsłonę aktualnej generacji modelu GT-R. Auto, które za życia doczekało się już niemal statusu legendy otrzymało mały zastrzyk mocy i dostało odświeżone wnętrze. Ile w Polsce kosztuje nowa odsłona japońskiej bestii?

Znamy polską cenę nowego Nissana GT-R (2016)
Mariusz Zmysłowski

01.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:14

Nissan GT-R kosztuje w Polsce od 521 000 zł. Suma, wynosząca ponad pół miliona złotych, gwarantuje nam sporo emocji. Na pokładzie najnowszej odsłony Nissana GT-R znajduje się zmodyfikowany motor V6 o pojemności 3,8 l. Dwie turbosprężarki pomagają wygenerować z niego 570 KM oraz 637 Nm momentu obrotowego.

Bazowa cena jednie otwiera katalog nowej wersji modelu GT-R. Jeśli chcemy dostać odmianę Prestige Edition ze skórzanym wnętrzem Premium, musimy położyć na stole w salonie Nissana 555 tys. zł. Odłóżmy jednak skórę na bok i przyjrzyjmy się samej mocy i osiągom Nissana i konkurentów.

Oficjalny wynik przyspieszenia do 100 km/h w Nissanie GT-R nie jest znany, ale 20 KM słabsza wersja osiągała setkę w 2,8 s. Jakimi zasobami finansowymi trzeba dysponować, by dostać podobnego kopa w plecy u konkurencji?

Audi R8 wyposażone w 5,2-litrowe V10 rozwijające 540 KM osiąga 100 km/h w 3,5 s. Mocniejsza odmiana z dopiskiem Plus w nazwie, dysponująca mocą 610 KM, jest o 0,2 s szybsza. Jednocześnie kwoty, które trzeba zapłacić za te wozy, są znacznie większe, niż w przypadku Nissana. Audi R8 V10 wycenione jest na 791 600 zł, a R8 V10 Plus na 895 800 zł.

W gamie Porsche najbliższe osiągami do Nissana GT-R jest 911 Turbo S. Wersja z pakietem Sport Chrono rozwija 100 km/h w 2,9 s. Osiąga to z pomocą 3,8-litrowego 6-cylindrowego boksera z podwójnym doładowaniem, który generuje 580 KM. Jest to więc maszyna o bardzo podobnych osiągach i w pewnym sensie - podobnej jednostce. Cena w Porsche jest jednak znacznie większa. 911 Turbo S kosztuje w Polsce 1 003 870 zł.

Czy Porsche warte jest tej kwoty, skoro w Nissanie dostaniemy auto o podobnych osiągach za połowę ceny niemieckiego konkurenta? Podczas cyklu imprez Porsche on Track pojedynczy egzemplarz 911 Turbo S wykonał 5,4 tys. procedur launch control bezawaryjnie, po czym został zabrany na badanie zużycia podzespołów do centrali i zastąpiony innym egzemplarzem, który w chwili gdy ja nim jeździłem, miał na koncie już kilkaset procedur startowych. Niemiecki producent może więc poszczycić się prawdziwie wyczynową wytrzymałością.

Porsche on track: 911 Turbo S launch control 0-200 km/h

Jak będzie z nowym GT-R-em? W tym momencie jest to zagadka, bo Japończycy chwalą się wprowadzeniem poprawek w ich przekładni. 6-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa została zmodernizowana, pracuje teraz płynniej i ciszej, ale czy jest bardziej wytrzymała?

Czy bylibyście gotowi położyć na stole dwa razy więcej za podobną moc i osiągi?

Nissan GT-R (2016) - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/47]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)